سر مبارکی که در مجلس یزید بیشتر از همه می‌درخشید

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت عباس(ع) آنقدر اهل سجده‌های طولانی بود که در اثر آن سر ایشان در میان سر‌های بریده می‌درخشید به طوریکه شخصی از یزید پرسید این سر متعلق به چه کسی است که آثار سجده روی آن نمایان است.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بند ابتدایی زیارتنامه آن حضرت مبنی بر «اسلام علیک ایها‌العبد الصالح، المطیع لله و لرسوله» اظهار داشت: بر اساس این زیارت‌نامه که از طرف معصوم به دست ما رسیده، در می‌یابیم که ایشان «عبدصالح» و مطیع خداوند بوده است.

وی حضرت عباس(ع) را جزو تابلو‌های طاعت، نماز و دلدادگی به پروردگار متعال دانست و تصریح کرد: آن حضرت که شاهد مناجات‌های پدر بزرگوارشان و همچنین بی‌هوش شدن‌های از سر عشق به پروردگار توسط امیر‌المومنین در مسجد کوفه و نخلستان بود، در تأسی از ایشان در گریستن هنگام عبادت جزو نماد‌هاست.

امام جمعه موقت تهران افزود: از طرف دیگر با توجه به ایکه حضرت ابوالفضل(ع) عاشق امام حسین (ع) به عنوان صاحب دعای جانسوز عرفه است و از آن‌جا که عاشق شبیه به معشوق می‌شود بنابراین حضرت عباس نیز در عبادت‌های خود و ارتباط با خدا به شدت می‌گریسته است.

وی در پایان با اشاره به ماجرایی که در مجلس یزید در خصوص سر‌های بریده اصحاب امام حسین(ع) رخ داد گفت: حضرت عباس(ع) آنقدر اهل سجده‌های طولانی بود که در اثر آن سر ایشان در میان سر‌های بریده می‌درخشید به طوریکه شخصی از یزید پرسید این سر متعلق به چه کسی است که آثار سجده روی آن نمایان است.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار