اولین همایش بین‌المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی آغاز به کار کرد

دبیر همایش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) گفت: این همایش به طور قطع نقطه آغازی برای بررسی مباحث قرآنی در کلام و سیره و اندیشه امام خمینی(ره) است به طوری که چنین مباحث گستره قرآنی را نمیتوان در یک الی دو همایش به طور کامل بررسی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی خسروی، دبیر نخستین همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شرکت پژوهشگران بیش از 35 کشور جهان همایش را یک رویداد پژوهشی با گستره وسیع بین‌المللی دانست و تصریح کرد: ویژگی دیگری که این همایش منحصر به فرد می‌کند بررسی مباحث قرآنی در حوزه اندیشه امام خمینی (ره) است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

وی افزود: پژوهشگرانی از کشورهای کانادا، هند، چین، آذربایجان، آمریکا، سوریه، عراق، مصر، پاکستان، روسیه و تاجیکستان مقالاتی را در راستای موضوع همایش ارسال کردند که از جمله شخصیت‌های بارز در این میان این پژوهشگران می‌توان به پرفسور عبدالعزیز بشادینا از دانشگاه ویرجینا آمریکا و شیخ حنینه از لبنان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش به طور قطع نقطه آغازی برای بررسی مباحث قرآنی در کلام و سیره و اندیشه امام خمینی (ره) است به طوری که چنین مباحث گستره قرآنی را نمیتوان در یک الی دو همایش به طور کامل بررسی کرد بنابراین تصمیم گرفته شد که این همایش تداوم یابد.

لازم به ذکر است، اولین همایش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(ره) صبح امروز دهم آبان با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت، آیت‌الله تسخیری رئیس مجمع جهانی تقریب اسلامی، نظام جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی،‌ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، انصاری رئیس دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی‌(ره) و همچنین با حضور پژوهشگران و فرهیختگان داخلی و خارجی در سالن‌ همایش‌های برج میلاد آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، در این همایش علمی و پژوهشی مقالات برگزیده در خصوص نقش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) در ابعاد سیاسی اخلاقی و اجتماعی ارائه خواهد شد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.