مهاباد؛

رانش زمین همچنان مشکلی لاینحل دریکی از مناطق سردشت

رانش زمین در شهرستان مرزی سردشت در استان آذربایجانغربی ، ساکنان منطقه ی " رزی جولا " را در شرایطی قرار داده که احتمال دارد مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ساکنان این منطقه که خانه هایشان هم دارای مجوز شهرداری است و به لحاظ قانونی مشکلی ندارد،خواهان کمک های جدی دولت و مسئولان هستند.

ساکنان این منطقه میگویند احتمال رانش زمین درمنطقه ی"رزی جولا" که در جاده منتهی به مرز کیله سردشت واقع شده ، از دو سال قبل تاکنون روز به روز بیشتر شده و این موضوع جان و مال آنان و خانواده هایشان را تهدید می کند.

به گفته ساکنان این منطقه،باآغاز مشکل رانش زمین و شدت گرفتن آن،تاکنون بارها بصورت مکتوب وحضوری،آن را با مسئولان شهرستانی واستانی مطرح کرده اندولی هنوز برای حل آن هیچکونه اقدام و چاره اندیشی نشده است.

وجود گسل های فعال و نیمه فعال،بارش های زیاد فصلی،بافت خاک وقرارداشتن درخط زلزله کشوری،این منطقه از سردشت را با رانش زمین مواجه کرده است.

استان آذربایجان غربی درطبقه بندی استان های کشور به لحاظ مخاطرات طبیعی جزو مناطق پر مخاطره و بحرانی است که دراکثر فصول سال با انواع بلایای طبیعی از جمله سیلاب های شدید ، سرمازدگی ، خشکسالی و زلزله دست و پنجه نرم می کند.

شهرستان سردشت یکی از شهرستان‌های مرزی و کردنشین است که در جنوب غربی استان آذربایجان غربی قرار دارد و با شمال کشور عراق و اقلیم کردستان عراق همسایه است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیغام/ب

برچسب ها: رانش ، زمین ، در سردشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.