مقصر قطعی‌ها و کندی‌های مکرر اینترنت کیست: مدیران یا اپراتورها؟

قطعی‌ها و کندی‌های مکرر اینترنت که چند وقتی کم شده بود، دوباره در یکی دو ماه اخیر بیشتر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از 3 هفته قطعی و شکایت کاربران، سرانجام مدیران زیرساخت همان روزی که اطلاع دادند باب المندب و ... قطع‌شده، خبر وصل شدنش را نیز دادند.

اما مشکل کاربران نه‌تنها حل نشد، بلکه مشکل جدیدتری به آن افزوده شد و آن باز شدن برخی سایت‌ها برای برخی کاربران و باز نشدن برخی سایت‌ها برای اغلب کاربران بین اپراتورهای مختلف و مدعی است که دلیل آن را بعضاً به گردن فیلترینگ هوشمند می‌اندازند!

جالب اینجاست برخی مدیران اپراتورها از بیکار ماندن ظرفیت پهنای باند حرف می‌زنند درحالی‌که با قطع کردن خط کاربران پرمصرف خود و کم‌فروشی اینترنت تحت قانون «مصرف منصفانه و عادلانه» دانلود کننده ها را عصبانی کرده‌اند.

در بخش مخابرات نیز ضمن افزایش تعرفه اینترنت روی قبض‌های مهرماه به بعد، سرعت کاربران نامحدود را به حدی پایین آورده‌اند تا کاربر را به‌سوی اینترنت حجمی (جیب خوری ناعادلانه) سوق دهند، داستان مشکوک پرچم رومانی و آی پی گرفتن‌های کاربران به‌طور مستقیم از کشورهای خارجی (کاربرانی که فیلترشکن هم ندارند) که جای خود دارد و آدم را یاد دریافت اینترنت از طریق ماهواره و توزیع آن میان کاربران در دهه قبل می‌اندازد!

به‌هرحال مشکلات کاربران دوچندان شده است و علی‌رغم بالا رفتن ظرفیت اسمی، کاربران اینترنت پرسرعت را مبدل به کاربران دایال آپ کرده است و بیم آن می‌رود که هم مدیران و هم اپراتورها هر دو در این مشکل سهیم باشند.


منبع: خبرانلاین 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار