اردن تایمز: ایران به بازیگر تاثیرگذار منطقه تبدیل شده است

یک پایگاه خبری عربی در گزارشی تحلیلی، از ایران به عنوان بازیگر تاثیرگذار منطقه یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اردن تایمز به حضور ایران در مذاکرات وین برای یافتن ره حلی در خاتمه دادن به بحران داخلی سوریه اشاره کرد و نوشت: ایران دارای نقشی پیشرو در منطقه است و بیش از هر زمان دیگری در چالش‌های کشورهای عرب مشارکت دارد. این کشور در حال ورود به دوره زمانی جدیدی است که در آن به ایفای نقش و اثبات برتری منطقه‌ای توجه ویژه‌ای دارد تا جاییکه هم‌اکنون شاهد حضور پررنگ این کشور در عراق، سوریه و فلسطین هستیم.
 
اردن تایمز در بخش دیگری از این گزارش مدعی شد: ایران نیروهای نظامی "الصابرین" را در فلسطین آموزش  داده است و امکانات لازم برای انجام عملیات‌ در اراضی اشغالی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. ایران شاخه‌ای نظامی از نیروهای سپاه پاسداران را در لبنان تاسیس کرده و تامین منابع مالی و آموزش نظامی ان را برعهده گرفته است. در سوریه نیز شاهد حضور فعال نیروهای ایرانی هستیم بطوریکه 2 هزار نیروی گردان فاطمیون از تهران به حلب اعزام شده‌اند. در این گردان از اتباع افغانی و پاکستانی نیز بهره برده شده است.  
 
اردن پست در ادامه این گزارش مدعی شد: همین حضور فیزیکی ایران در خط مقدم جبهه  جنگ موجب نگرانی عمیق سران کشورهای عرب شده است. "حسین دهقان،" وزیر دفاع ایران، 11 اکتبر (19 مهر) از موشک بالستیک عماد رونمایی کرد و نگرانی جدیدی بر دلواپسی‌های گذشته سران عرب افزود. آزمایش این موشک برای واشینگتن و کشورهای عرب منطقه حامل پیام مهمی بود. ایران بر حفظ نقش راهبردی خود تاکید کرد و نشان داد نه تنها در عرصه منطقه‌ای؛ بلکه در حوزه بین‌المللی نیز خواستار حضوری فعال و مشارکت در چالش‌های سیاسی و نظامی است.
 
موفقیت ایران در سوریه و ایستادگی انصارالله یمن مقابل نیروهای سعودی در نهایت به سود این کشور تمام خواهد شد.
اردن بارها ایران را به تحریک پناهجویان فلسطینی در اردوگاه‌های این کشور متهم کرده است. این نگرانی وجود دارد که تهران درپی دنبال کردن همین رویه در سوریه، عراق، فلسطین و یمن باشد.
 
اردن تایمز در پایان اینطور نتیجه گرف: پررنگ‌تر شدن نقش ایران در منطقه امری عجیب نیست، زیرا اغلب  سنی‌ها بوسیله داعش شستشوی مغزی داده شده‌اند و طبیعی است در این شرایط نیروهای شیعه قدرت را در دست بگیرند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار