ادعای عادل جبیر: مداخلات ایران در منطقه همچنان پابرجاست

وزیر خارجه عربستان مدعی شد امیدوار است توافق هسته ای، به تغییر سیاست ایران نسبت به کشورهای منطقه منتهی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان در گفتگو با روزنامه سعودی "الریاض" که امروز منتشر شد،  بار دیگر بر وجود اختلافات با روسیه درباره زمان و چگونگی کناره گیری بشار اسد تأکید کرد.

وی با ادعای اینکه مداخلات روسیه در سوریه سبب پیچیدگی اوضاع شده است گفت: اختلافات در مذاکرات اخیر وین درباره زمان و چگونگی کناره گیری بشار اسد از قدرت بود؛ اما مسائل دیگری وجود دارد که بر سر آنها توافق شده است.

جبیر تصریح کرد: "ما تلاش می کنیم گفتگوهای بیشتری را برای رسیدن به یک راه حل درباره زمان کناره گیری اسد انجام دهیم." وی مدعی شد: راه حل در سوریه هم اکنون بر چگونگی و زمان کنار گذاشتن اسد و انتقال سوریه به آینده ای جدید بدون حضور بشار اسد، از مسیر اجرای اصول مورد توافق در ژنو 1 استوار است.

وزیر خارجه عربستان درباره توافق ایران و کشورهای 5+1 گفت: این توافق یک مشکل را برطرف کرد؛ اما چالشهای دیگری که منطقه با آن روبروست، همچنان پابرجاست. مشکلاتی مانند ادامه درگیری فلسطینیان با اسرائیل، مسأله سوریه و یا آنچه در یمن و عراق درحال رخ دادن است، ادامه دارد.

جبیر با ادعای اینکه مداخلات ایران در امور منطقه همچنان ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد توافق هسته ای سبب تغییر سیاست کشورمان در قبال دولتهای منطقه شود تا همگان به روابطی متمایز برای کمک به ایجاد امنیت و ثبات در منطقه برسند.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار