ساری؛

بهره برداری از 12 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی مازندران

12 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی مازندران در حال بهره برداری است.

بهره برداری از 12 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی مازندرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ و به نقل از روابط عمومی شركت شهرک های صنعتی مازندران؛مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در جمع صنعتگران و توليدكنندگان گفت:70 درصد از واحدهای بهره‌بردار صنعتی مازندران در شهرکهای صنعتی ، دارای سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی هستند

موسوی با اشاره به اینکه مازندران دارای رتبه نخست تعداد تصفیه‌‌خانه‌های صنعتی در کشور است افزود:شهرکها و نواحی صنعتی مازندران دارای 12 تصفیه‌خانه درحال بهره‌برداری هستند که برای ساخت این تصفیه‌خانه‌ها،104 میلیارد ريال هزینه شده است .

وی با بیان اینکه ظرفیت 12 تصفیه‌خانه‌ مازندران 6 هزار و 565 مترمکعب تصفیه پسآب در شبانه‌روز است تصریح کرد:این تصفیه‌خانه‌ها در شهركها و نواحی صنعتی سلمانشهر، چمستان، آمل، میرود بابلسر، بندپی شرقی بابل، شورمست سوادکوه،سنگتاب قائمشهر، بهشهر، ساری1، بابکان آمل و البرز تنکابن راه اندازی شده است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت:سه تصفیه‌خانه در حال اجرا در شهرکهای صنعتی مازندران وجود دارد که بطور متوسط 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه اجرای آن 96 میلیارد ريال ، با ظرفیت پالايش 2 هزار و 950 مترمکعب در شبانه روز تعیین گرديده كه در شهرکهای صنعتي جویبار ، بشل سوادكوه و شهدای محمودآباد واقع شده است .

موسوی با اشاره به بهسازی برخی از تصفیه‌خانه‌های شهرکها و نواحي صنعتی استان تأكيد كرد:پنج تصفیه خانه در میرود بابلسر،چمستان نور،بندپی شرقی بابل،سلمانشهر و ساری1 نوسازی و بهسازی شد .

وی افزود:درحال حاضر طراحی سه تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ريال و با ظرفیت هزار و 500 مترمکعب قدرت تصفیه،در مدول دوم شهرك صنعتي ساری1،مدول دوم شهرک صنعتی بابلکنار و شهرک صنعتی منصوركنده بابل درحال مطالعه است .

موسوی تصریح کرد:در 27 شهرک صنعتی مازندران ، شبکه جمع‌آوری فاضلاب با بیش از 102 کیلومتر اجرا شده است .

وی عنوان کرد:تصفیه بخشی از آبهای شهرکها و نواحی صنعتی ، در فضای سبز و امور کشاورزی به مصرف می‌رسد .


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.