مشهد؛

نسخه پزشکان توسط سازمان های بیمه گر بررسی می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور پیشگیری از تجویز غیر منطقی دارو، نسخ پزشکان توسط سازمان های بیمه گر بررسی و نظارت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر محمدرضا صابری در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای با همکاری سازمان نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر تمام نسخ پزشکی را به منظور آگاهی و تطابق داروهای تجویز شده با میزان استاندارد دانشگاه علوم پزشکی بررسی و نظارت می کند.

وی با بیان اینکه میزان دوز کورتون، آنتی بیوتیک، فرآورده های تزریقی، ضد التهاب و ضد استروئیدی که توسط پزشک تجویز شده است در این کمیته توسط متخصصان مجرب بررسی نظارت می شود و نتیجه آن به پزشکان اعلام می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاخص اقلام دارویی را در استان خراسان رضوی ۲.۹ قلم دارو دانست و بیان داشت: میانگین تعداد اقلام دارویی در نسخ دارویی کشور سه قلم تعیین شده است.

صابری با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی کیفیت، ایمنی، تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: نهادینه سازی فرهنگ تجویز و مصرف منطقی دارو از مهم ترین اهداف کنگره مزبور است.

دبیر اجرایی کنگره مزبور با بیان اینکه این کنگره با حضور افزون بر 400 نفر از متخصصان و داروسازان کشور 13 تا 15 آبان ماه امسال برگزار می شود یادآور شد: از بین مقالات رسیده به این کنگره، 148 مقاله پذیرفته شده که در طول سه روز برپایی آن 10 عنوان به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه می شود.

به گفته صابری دو نفر از سخنرانان این کنگره خارجی و از کشورهای آمریکا و هلند هستند که مباحث مختلف در زمینه محورهای کنگره در قالب میزگردها و کارگاههای آموزشی ارائه می شود و از آن جمله می توان به تجویز منطقی دارو در درمان فشار خون و خطاهای رایج در حوزه دارو و درمان اشاره کرد.

وی با اشاره به خطرات جانی و تحمیل هزینه های اقتصادی تجویز غیر منطقی دارو گفت: در کشور آمریکا سالانه 80 نفر به علت تجویز غیر منطقی دارو جان خود را از دست می دهند و همچنین شش میلیارد دلار در سال هزینه به بخش سلامت وارد می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.