بخش سوم؛ چرا باید از سوریه حمایت کرد؟

مواضع دوستان حقیقی و دروغین در بحران سوریه/ مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند

کمی دقت در مسئله سوریه ثابت می‌کند که مسئله این سرزمین، شورشی خارجی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا قربانی_مخالفان مسلح حکومت سوریه از گروه‌های متعددی تشکیل می‌شوند. ارتش آزاد سوریه که در سال ۲۰۱۱ توسط نظامیان جداشده از ارتش سوریه تشکیل شد، جبهة‌النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه، و جبهه اسلامی ائتلافی از چندین گروه اسلام‌گرای سلفی، مهمترین گروه‌های شورشی سوریه هستند. داعش که بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کند و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل دارد هم با دولت سوریه و عراق و هم با دیگر تروریست‌های سوریه درگیر جنگ شده‌ است.

حملات، مواضع دوستان حقیقی و دروغین را تفکیک می‌کند/مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند

تعداد قربانیان جنگ سوریه تا سال ۲۰۱۵ طبق برآورد سازمان ملل بین ۲۲۰ هزار نفر تا ۳۱۰ هزار نفر بوده‌است. حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر خانه خود را از دست داده‌اند. از این تعداد ۱.۷ میلیون نفر به ترکیه، ۱.۲ میلیون نفر به لبنان، ۶۲۵ هزار نفر به اردن و ۲۴۵ هزار نفر به عراق پناهنده شده‌اند. امروزه موضوع سوریه بسیار پیچیده شده است، جنگی 5 ساله که سوریه را ویران کرده است و هر روزه بعد جدیدی از آن نمایان می‌شود. شهرها و مناطق سوریه در این مدت بارها و بارها میان تروریست‌ها و ارتش سوریه دست به دست شده است.

امروز مناطق مهمی چون تمامی استان رقه و بخش‌هایی از استان‌های حماه و حلب و دیرالزور زیر سیطره داعش و بخش‌های وسیعی از استان ادلب در اختیار جبهة‌النصره است. اما ارتش سوریه توانسته است با انجام عملیات‌های نظامی به کمک حزب‌الله لبنان بسیاری از مناطق این کشور را بازپس‌گیری کند. هم‌چنین سوریه و نظام بشار اسد تحت حمایت مستشاری جمهوری اسلامی ایران هستند.

حملات، مواضع دوستان حقیقی و دروغین را تفکیک می‌کند/مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند

در این بحبوبه‌ نظامی-سیاسی سوریه، گروه دوستان اعلام موجودیت کرد. گروهی که بیشتر به دشمنان سوریه شباهت دارد تا دوستان سوریه. این مجموعه‌ای از کشورها و نهاد بین‌المللی برای پیدا کردن راه حلی برای بحران سوریه، خارج از شورای امنیت و پس از آنکه چین و روسیه قطعنامه مرتبطی در مورد سوریه را وتو کردند، می‌باشند. پیشنهاد تشکیل این گروه به اصطلاح دوست اولین بار توسط نیکلای سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه مطرح شد. اولین نشست دوستان سوریه در ۲۴ فوریه ۲۰۱۲ در تونس برگزار شد و جلسه دوم در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۲ در شهر استانبول ترکیه انجام پذیرفت. جالب اینجاست که تصمیمات دوستان سوریه، همگی باعث قدرتمندتر شدن تروریست‌ها و تضعیف دولت سوریه می‌شد.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

مواضع دوستان آمریکا در مورد سوریه

ترکیه: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در آوریل ۲۰۱۲ در سخنانی تهدید کرد که اگر دولت سوریه آتش بس را نادیده بگیرد، آنکارا خود وارد عمل می‌شود. ترکیه صبورانه منتظر می‌ماند تا ببیند که آیا سوریه به آتش بس عمل می‌کند یا نه، اما اگر دمشق آتش بس را نادیده بگیرد ما آماده اقدام هستیم.

ترکیه که از مخالفان بشار اسد حمایت می‌کند، خواستار ایجاد یک «دالان بشردوستانه» در خاک سوریه شد که با توجه به مواضع دمشق بدون دخالت نظامی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

رجب طیب اردوغان، با دفاع از تشکیل یک «دالان بشردوستانه» در خاک سوریه در پارلمان این کشور گفته بود: «پدر بشار اسد برای اعمالش در این دنیا بازخواست نشد، اما پسر او برای این کشتار حساب پس خواهد داد». احمد داوود اغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی خبری در پایان کنفرانس گروه دوستان سوریه در استانبول گفت: «به نظام سوریه اجازه سوء استفاده از فرصت‌ها نمی‌دهیم. این آخرین فرصت است که به این نظام داده می‌شود.» احمد داوداغلو همچنین وضعیت سوریه را به وضعیت بوسنی تشبیه کرد و گفت: «در بوسنی جامعه جهانی بیش از اندازه تعلل کرد. از همین رو بسیاری از مردم کشته شدند. در سوریه جامعه جهانی نباید چنین تعللی از خود نشان دهد. باید بی‌درنگ اقدام کنیم.»

القاعده: ایمن الظواهری؛ رهبر القاعده، از مخالفان بشار اسد در سوریه حمایت کرد. او در پیامی ویدیویی خطاب به مخالفان دولت سوریه گفت که به حمایت کشورهای عرب و غرب تکیه نکنند. او همچنین دولت سوریه را رژیمی سرطانی توصیف کرد که مردم آزاد سوریه را از پا درمی‌آورد.

اتحادیه عرب: اتحادیه عرب در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۲ اعلام کرد تا زمانی که سوریه طرح اعراب را برای توقف سرکوب مرگبار مخالفان سیاسی اجرا نکند، هیئت سوری حق حضور در نشست‌های اتحادیه عرب را نخواهد داشت.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

اتحادیه عرب در ۳۰ مارس ۲۰۱۲ نیز خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت شد. رهبران شرکت کننده در اجلاس عالی اتحادیه عرب خواستار اجرای فوری و کامل طرح صلح کوفی عنان برای پایان دادن به بحران سوریه شدند.

سازمان ملل متحد: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در اسفندماه ۱۳۹۲، در بیستمین سالگرد نسل کشی روآندا، جنگ داخلی سوریه را مشابه نسل‌کشی در روآندا خوانده و پاسخ جهان به آن را «شکست» و «شرم‌آور» توصیف کرد. وی هر دوی این اتفاقات را درگیری‌هایی توصیف کرد که جامعۀ بین‌المللی در حل و فصل بحران‌های مرگبار آن شکست خورده است.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

وی همچنین در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ در دومین گزارش ماهانۀ خود، خواستار اقدام شورای امنیت برای پایان دادن به نقض قوانین بین‌المللی توسط هر دو طرف درگیر در بحران سوریه شد و به ۱۵ عضو شورای امنیت گفت که طرفین درگیر در جنگ سوریه، به درخواست این سازمان برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور عمل نکرده‌اند.

اتحادیۀ اروپا: در تاریخ ۲۳ مه ۲۰۱۱، وزیران خارجۀ کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بشار اسد و ۹ شخصیت ارشد حکومت سوریه را به فهرست افراد تحریمی این کشور افزودند. اتحادیه اروپا حدود دو هفته پیش از آن نیز در مورد بلوکه‌کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر ۱۳ مقام عالی‌رتبۀ سوری از جمله بشار اسد توافق کرده بودند.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

دوستان حقیقی سوریه وارد می‌شوند

پس از گذشت 4سال از جنگ سوریه، دوستان حقیقی این کشور یکی پس از دیگری وارد میدان شدند. حزب‌الله لبنان در عملیات‌های موفق ارتش سوریه همچون عملیات الزبدانی، جسرالشغور و القصیر حضور پیدا کرده است و هم‌اکنون نیز پا به پای ارتش سوریه در مقابل تروریست‌های سعودی-آمریکایی می‌جنگند. از یک ماه گذشته نیز ارتش فدراسیون روسیه جنگنده‌های سوخو خود را به درخواست مستقیم شخص بشار اسد و تایید پارلمان روسیه به مصاف با تروریست‌ها فرستاده و خواب را بر آنان حرام کرده است. کاری که ائتلاف آمریکایی ضد داعش طی مدت 1سال انجام نداد، روسیه در یک ماه اخیر به طرز برق‌آسایی انجام داده است.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

جنگنده‌های روسی حاضر در سوریه را بشناسید

سوخو 34 تانک پرنده روس که روی سر داعش خراب شد

طراح سوخو-۳۴ معتقد است این جنگنده به یک تانک پرنده شباهت دارد که خلبانش را در مقابل همه ترکش‌ها و گلوله‌ها محافظت می‌کند.سوخو-۳۴ اولین تجربه جنگی خود را در جنگ داخلی سوریه به دست آورد. در سپتامبر ۲۰۱۵ شش فروند از این هواپیما به فرودگاه لاذقیه منتقل شده تا تروریست‌های موجود در سوریه را هدف قرار دهد. در حملات روز اول و دوم اکتبر استفاده از سوخو-۳۴ گزارش شد. 

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

سوخو-۳۴ها در این حملات در ارتفاع بالای ۵ هزار متر حملات خود را انجام می‌دند تا از موشک‌های دوش‌پرتاب دشمن در امان باشند. هواپیماهای سوخوی سو 34 دوربرد است و می تواند مدرن ترین موشک های روسیه را با خود حمل نماید. این هواپیما مواضع داعش در حماه، حلب، حمص و لاذقیه رابمباران کردند که نتیجه آن به هلاکت رسیدن 300 نفر از عناصر و فرار 3هزار نفر از آنها است. گفتنی است 3هزار نفر نیرو معادل یک تیپ نظامی می‌باشد.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

سوخو 25 کلاغ سیاه تروریست‌ها در سوریه


ماموریت اصلی این هواپیما پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی است. این هواپیما به یک توپ اتوماتیک دولول ۳۰ میلی‌متری در زیر بدنه با ۲۵۰ گلوله مسلح شده و هشت پایلون در زیر بال‌های آن قرار دارد که به آن قدرت حمل حدود ۴ تن مهمات هوابه‌زمین از جمله راکت‌های ۵۷ تا ۳۳۰ میلی‌متری را می‌دهد. دو پایلون کوچک بیرونی هم برای موشک‌‌های هوا به هوا در زیر بدنه تعبیه شده‌اند. این جنگنده برای انهدام دقیق اهداف زمینی در تمامی شرایط آب‌وهوایی شبانه‌روزی و به طور خاص انهدام خودروهای زرهی دشمن، وسایل ارتباطی، سنگرهای آتش، واحدهای فرماندهی و نظارت، جاده‌ها، خطوط آهن، و هلیکوپترهای نظامی دشمن طراحی شده است.

 مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

سوخو 25 یک قبضه توپ دولول ۳۰ میلی متری با نرخ شلیک ۳۰۰۰ گلوله بر دقیقه دارد که بسیار کشنده است.هم‌چنین۱۱ جایگاه حمل سلاح با توانایی حمل انواع راکت‌انداز، راکت‌های هدایت شونده، موشک‌های هوا به سطح و هوا به هوا، بمب‌های لیزری، بمبهای ضد نفر، بمب‌های خوشه‌ای، بمب‌های آتش‌زا،بمب‌های شیمیایی از دیگر مزیت‌های کلاغ‌سیاه دشمنان روسیه است.

افزایش جنگنده‌های روسی در سوریه

منابع خبری اعلام کردند شش جنگنده بمب افکن "سوخو – سو 34" وارد لاذقیه شده اند تا به نیروهای هوایی روسیه مستقر در این منطقه ملحق شود؛ موضوعی که روزنامه انگلیسی "تایمز" نیز آن را تأکید کرد. تصاویر دریافتی که رسیدن هواپیماهای مذکور به فرودگاه بین المللی اسد را رصد کرده اند، فرود آمدن این هواپیماها در پایگاه هوایی روسیه در غرب سوریه را تأیید می نماید و بدین ترتیب شمار مجموع هواپیماهای روسی رسیده به این پایگاه به 28 فروند رسیده است.

براساس تصاویری که فعالان متخصص بر روی اینترنت منتشر کرده اند، در کنار شش هواپیمای "سوخوی 34" که در حال پرواز بر روی شهر ادلب دیده می شوند یک هواپیمای بزرگتر از مدل توپولوف (Tu 154) نیز به چشم می خورد. هواپیمای هفتم عموما به عنوان امدادرسان برای فضانوردان مورد استفاده قرار می گیرد. تصاویر ماهواره های آمریکا دو روز قبل نشان داد که حداقل 28 جنگنده روسیه از جمله 12 سوخوی 24، 12 فروند سوخوی 25، چهار فروند سوخوی سو 30 و یک فروند جنگنده چند منظوره وارد فروردگاه لاذقیه شده اند.

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

روزنامه گاردین چاپ لندن شامگاه چهارشنبه نوشت: شماری از هواپیماهایی که در پایگاه هوایی روسیه در سوریه شناسایی شده اند برای درگیری هوایی طراحی شده اند. شمار دیگری از آنها نیز، مختص کمک زمینی می باشند که این امر نشان دهنده آن است که ممکن است اهداف عملیات نظامی روسیه در سوریه فقط جنگ با داعش نباشد. زیرا این گروه فاقد هر گونه هواپیماست تا با آنها درگیری هوایی صورت گیرد.

 نیروی هوایی روسیه در پایگاه هوایی اسد، حداقل 32 جنگنده در اختیار دارد که از آن جمله 12 سوخوی 24 (ویژه حملات زمینی)، 12 فروند سوخوی 25 (ویژه حملات زمینی)، چهار فروند سوخوی سو 30 (چند منظوره) و چند هواپیمای بدن سرنشین شناسایی و هواپیماهای باری و و یک فروند جنگنده چند منظوره و هواپیمای MI-24 که برای حمله به بالگردهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند کاربرد دارد. 

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

مردم سوریه حکومت بشار اسد را حفظ می‌کنند

روسیه به چه مناطقی حمله می کند؟

روسیه حملاتی را در 10 استان از 14 استان سوریه از جمله استان هایی که مقر گروه های افراطی داعش، مانند رقه و دیرالزور است، ‌انجام می دهد. بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه بنابر بیانیه های وزارت دفاع روسیه و اظهارات ژنرال "آندری کارتاپولوف،" فرمانده عملیات نظامی در سوریه تهیه کرده است، ‌ارتش روسیه 969 هدف « تروریستی » را در 1008 حمله هوایی بمباران کرده است.

همچنین بنابر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه برای نخستین بار هواپیماهای روس با گسترش میدان عمل خود استان جنوبی درعا را هدف قرار دادند. تنها استان هایی که از حملات روسیه در امان بوده است، ‌طرطوس ( غرب ) و ‌سویدا ( جنوب) است که در اختیار حکومت سوریه قرار دارد . حسکه ( شمال شرق) که کنترل آن بین نیروهای کرد و حکومت تقسیم شده است و قنیطره در بلندی های جولان (جنوب) در کنار مرز آتش بس با اسرائیل قرار دارد.

حملات، مواضع دوستان حقیقی و دروغین را تفکیک می‌کند/مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند


گروه های هدف قرار گرفته چه گروه هایی هستند؟

روسیه اعلام می کند داعش و دیگر گروه های تروریستی را هدف قرار می دهد اما غربی ها از این کشور به سبب اینکه به جای حمله به داعش به طور عمده شورشیان میانه رو را هدف قرار می دهد، انتقاد می کنند.

گفته می‌شود گروه‌های تروریستی هرگونه پرچم و یا نشانی از خود را در مناطق تحت تصرف خود را از بین برده‌اند، تا پروازهای شناسایی نتوانند مناطق آن‌ها را رصد کنند. وزیر دفاع روسیه در جدیدترین سخنان خود تأکید کرد که، جنگنده‌های روسی پناه‌گاه ها و انبار های تسلیحاتی تروریست‌ها را در منطقه ادلب ویران کرده است. جنگنده های روسی در این حملات از موشک‌های قدرتمندی که در بتن نفوذ میکنند و قدرت ویرانی زیادی دارد خبر داد.

حملات، مواضع دوستان حقیقی و دروغین را تفکیک می‌کند/مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند

چهار ناو متعلق به ناوگان روسیه 7 اکتبر در دریای خزر، 26 فروند از موشک هایی کروز خود را به مواضع داعش در سوریه شلیک کردند. تروریست ها در عملیات نظامی روسیه متحمل تلفات قابل توجهی شدند. از این رو، تاکتیک خود را تغییر داده و به مناطق مسکونی پناه بردند. آنها بسیاری از تسلیحات و تجهیزات خود را در جبهه مقابل نیروهای سوری از دست داده اند.

حملات، مواضع دوستان حقیقی و دروغین را تفکیک می‌کند/مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند

بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه گفت: اتحاد میان سوریه، ایران، روسیه و عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش پیروزمندانه خواهد بود. وی افزود: حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به جایی نرسید و اکنون با حملات روسیه به مواضع داعش می‌توانید فرق این حملات روسی را با حملات ائتلاف آمریکا مقایسه کنید و شاهد فرق آن‌ها در جدیت از بین بردن گروه‌های تروریستی باشید. 

ارتش روسیه اعلام کرد جنگنده های روسیه، تنها طی یک ماه 1623 موضع تروریست ها را در سوریه هدف قرار دادند. آندره کارتوپولوف فرمانده عملیات نظامی روسیه در سوریه گفت: حملات جنگنده های روسی به تخریب پنجاه و یک مرکز آموزش و انهدام صد و سی و یک انبار تسلیحات تروریست ها منجرشده است. وی تاکید کرد: هنوز زود است که از پیروزی بر داعش سخن بگوییم. این ژنرال روس تاکید کرد داعش و جبهة‌النصره نیروهایشان را در منطقه حماه متحد کرده اند.  

حملات، مواضع دوستان حقیقی و دروغین را تفکیک می‌کند/مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند

یک منبع دیپلماتیک در نیویورک به شبکه تلویزیونی المیادین گفت مسکو قصد دارد تعداد پرواز جنگنده های خود را به سیصد پرواز در روز افزایش دهد.

این بار داعش در مخمصه بدی گرفتار شده است که رهایی از آن بسان یک رویا می‌ماند. روسیه، سوریه نیست که بتوان به راحتی با آن مقابله کرد. حال طرف حساب داعش و هم‌پیمانانش سوخوی روس است که ازچند شب پیش خواب را بر چشم آنها حرام کرده است. سوخوهای روس به کابوس شب‌های تروریست‌های داعش تبدیل شده‌اند.سوخوهای روس حداقل 4ماه جماعت اهل داعش را بمباران خواهند کرد.

حملات، مواضع دوستان حقیقی و دروغین را تفکیک می‌کند/مردم سوریه حکومت اسد را حفظ می‌کنند


ادامه دارد....


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۴
مرحبا به ریس جمهور روسیه .به داد مردم

سوریه رسید
.
آخرین اخبار