باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

غرش موشک "توپول ام" در منطقه غرب آسیا ؟! + تصاویر

این موشک قاره پیما و با قدرت تخریب بالا توانایی زیادی در انهدام مواضع داعش دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ فدراسیون روسیه با داعش در سوریه وارد مرحله جدیدی شده و تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا با جنگ روانی درباره سرنگون کردن هواپیمای مسافربری روسی‌، این کشور را در جنگ با تروریسم تکفیری شکست خورده معرفی کنند‌؛ حال آنکه فاز جدیدی از جنگ ضد تروریست‌ها با شلیک موشک‌های قاره پیما علیه مواضع داعش در صورت لزوم کلید خواهد خورد.



در آغاز جنگ ضد داعش که از دهه اول مهرماه شروع شد‌، فدراسیون روسیه تجهیزات انبوهی همچون  "ناوهای جنگی" ، "جنگنده‌های کلاس سوخو"،  را ارسال و موشک‌های کلاس "توپول" را روی لانچر فرستاد تا در صورت لزوم آن را شلیک کند.  مقامات روسیه تاکید کردند  که عملیات نظامی فقط به حملات هوایی محدود است که با هماهنگی ارتش سوریه برای هدف قرار دادن مواضع داعش و نیز انبارهای مهمات انجام می‌شود.




غرش موشک




سوریا الان" گزارش داد:  نیروی دریایی واکنش سریع روسیه هم برای حمایت از تاسیسات نظامی آن کشور در سوریه وارد منطقه شده‌اند. براساس این گزارش اضافه شدن این نیروها به توان نظامی روسیه در سوریه علاوه بر حرکت دو ناو روسی به سمت دریای مدیترانه و آماده شلیک شدن موشک‌های موسوم به " توپول " است.  وزارت دفاع روسیه  تاکید کرد که شناورهایی که برای پیاده کردن نیرو در دریای مدیترانه مستقر هستند، در عملیات روسیه مشارکت خواهند داشت.


همچنین به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، دو کشتی جنگی روسی موسوم به " کورولف" و"الکساندراوتراکوفسکی "   نیروی دریایی ارتش روسیه، امنیت پایگاه دریایی در  "طرطوس" و پایگاه هوایی در "لاذقیه " را در طول مدت عملیات نظامی فدراسیون روسیه در سوریه تامین خواهند کرد.  وزارت دفاع روسیه افزود که در چارچوب تمرینات جاری نظامی روسیه، یگان‌های سامانه موشکی  "توپول" در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند.  


جنگنده‌های فدراسیون روسیه در یک ماهه  گذشته مناطق مختلفی در سوریه همچون "حما" ، "حلب"، "رقه"، "دیرالزور" و ... را با جنگنده‌های روسی کلاس  "سوخو" هدف قرار دادند و این حملات خسارت سنگینی به داعش وارد آورده و استفاده از موشک "توپول ام" در حال حاضر از سوی روسیه بعید به نظر می‌رسد؛ اما شاید در آینده از آن استفاده کند.



**خصوصیات موشک "توپول ام"

موشک "توپول ام (RS 12 Topol-M)"  از جمله موشک‌های قاره‌پیمای 3 مرحله‌ای با برد 10500 کیلومتر بوده  و دارای  کلاهکی سنگین  و نیز تعدادی دستگاه ضد رادار برای جلوگیری از ردیابی است. وزن این موشک قاره پیما نیز حدود 47 تن بوده و جزو مخوف‌ترین موشک‌های جهان به حساب می‌آید.





غرش موشک




 


سایت فس (Fas) درباره خصوصیات موشک  "توپول ام"  نوشت: این موشک نسخه جدیدی از موشک  " SS-25 " است که قاره پیما (Intercontinental Ballistic Missile) بوده و خصوصیات ویژه‌ای دارد؛ "توپول ام (RS 12 Topol-M)" شبیه موشک "مینوتمن (Minuteman-2) آمریکا است و مدرنیزه کردن این موشک بدون کمک اوکراین و کشورهای عضو CIS صورت گرفت.


این سایت ادامه داد: اولین آزمایش این موشک در 20 دسامبر 1994 صورت گرفت و در سال 1995 آزمایش موفقیت آمیز آن انجام شد و تصمیم گرفته شد که از "توپول ام (RS 12 Topol-M)" تولید انبوه شود؛  این موشک در سال 2000 میلادی دوبار از سوی فدراسیون روسیه آزمایش شد.



سایت فس (Fas) درباره ویژگی‌های موشک "توپول ام (RS 12 Topol-M)" نوشت: این موشک با طول 21 تا 23 متر و سرجنگی 1000 تا 1200 کیلوگرم ، قطر قریب به 2 متر، وزن 47 تن، و برد 10 تا 10 هزار و 500 کیلومتر و دارای هدایت اینرسی (Inertial Guidance)  به عنوان یک موشک قاره پیما و با قابلیت گریز از رادار شناخته شده است.


بر اساس اعلام ارتش روسیه، از جمله مزیت‌های موشک "توپول" ، قابلیت مانورپذیری، سیستم دفاعی مقابله با ردیابی رادار دشمن، و همچنین مدت زمان کوتاه برای آماده سازی آن برای شلیک است.




غرش موشک


غرش موشک




**تلاش ارتش روسیه برای مهار تروریسم در سوریه

ارتش فدراسیون روسیه به صورت گسترده برای  کنترل و جلوگیری از گسترش تروریسم در سوریه تلاش می‌کند و استفاده از موشک "توپول ام" (البته در صورت لزوم) در این راستا است.  ژنرال "آندری کارتاپولوف" -- رئیس اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه -- در این زمینه  اظهار داشت: "از 30 سپتامبر (8 مهر) که عملیات نظامی روسیه در سوریه آغاز شده است، بیش از 900  پرواز صورت گرفته است که در جریان آن بیش از 800 هدف متعلق به تروریست ها منهدم شده است."
 

وی افزود: "فقط در هفته گذشته، 363 سایت متعلق به داعش، از جمله 71 پست فرماندهی و ارتباطی، 10 کارگاه تولید مواد منفجره، 30 انبار مهمات و تجهیزات و 252 مرکز استحکامات و اردوگاه‌های آموزشی تروریست ها نابود شد."
 


**تعداد نیروهای داعش در سوریه

نیروهای هوا-فضای روسیه حملات خود را به زیرساخت های تروریست‌های داعش و جبهه النصره دنبال می‌کنند. این در حالی است که ارتش سوریه نیز به حملات خود به تروریست ها و آزادسازی مناطق مختلف ادامه می‌دهد.  مأموریت اصلی عملیات روسیه در سوریه، ریشه کنی داعش و ایجاد شرایط سیاسی و صلح پایدار است. طبق داده های مختلف، داعش در حال حاضر بین 100هزار تا 200 هزار نیرو دارد. بنا بر اعلام ستاد مشترک ارتش روسیه،  یگان های داعش (در سوریه) متشکل از 40 هزار تا 50 هزار نیرو است.

 


 خبرگزاری فرانسه گزارش داد:  روسیه حملاتی را در 10 استان از 14 استان سوریه از جمله استان هایی که مقر گروه های افراطی داعش، مانند "رقه" و "دیرالزور" است، ‌انجام می‌دهد. بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه بنابر بیانیه‌های وزارت دفاع روسیه و اظهارات ژنرال "آندری کارتاپولوف،" فرمانده عملیات نظامی در سوریه تهیه کرده است، ‌ارتش روسیه 969 هدف  را در 1008 حمله هوایی بمباران کرده است.



این خبرگزاری یادآور شد: روسیه از سال 1971 یک پایگاه دریایی تدارکاتی را در "طرطوس" در اختیار دارد اما عمدتا از فرودگاه نظامی که نظام سوریه در استان "لاذقیه" در اختیار این کشور قرار داده است اقدام می‌کند. این دو پایگاه تحت محافظت صدها چترباز و کماندوی دریایی قرار دارد که در صحنه عملیات وارد عمل نمی شوند.


غرش موشک




**فدراسیون روسیه موشکی به نام "توپول ام (RS 12 Topol-M)" را آماده شلیک دارد

در مجموع فدراسیون روسیه موشکی به نام "توپول ام (RS 12 Topol-M)" را آماده شلیک دارد؛ اما زمان شلیک آن به نظر می‌رسد هنوز فرا نرسیده و این موشک با توجه به وزن و قدرت تخریب بالایی که دارد توانمندی و پتانسیل از بین بردن اهداف داعش در شرق و شمال شرق سوریه همچون مواضع این گروه تروریستی در استان‌های "رقه" و "دیرالزور" را دارد.



همچنانکه "آندری کارتاپولوف"  در مصاحبه با روزنامه "کومسومولسکایا پراودا" در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال روی دادن حملات مشابه از دریای مدیترانه گفت "بدون شک" در صورت لزوم این کار انجام خواهد شد.


 باید منتظر ماند و دید آیا موشک "توپول ام (RS 12 Topol-M)" در منطقه غرب آسیا شلیک خواهد شد و غرش آن شنیده می‌شود و باید پاسخ این سوال را در اتخاذ تصمیمات "کرملین" در  هفته های آتی جستجو کنیم.



گزارش از محمد زرچینی
 
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
فقط باید از برادران روس تعریف کرد تا. کامنت ما را درج کنید دیگه!!؟ حالا روسها خوب شدن دیگه ؟ اره؟ مرگ بر آمریکا انگلیس فرانسه اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
اميدوارم بزودي در همه جهان صلح برقرار بشه/ من تو جنگ با عراق سرباز بودم / موشك باروني شهرها مونو ديدم / خيلي وحشتناك بود و خيلي از جوانهاي باحالمون از دست رفتن : به اميد صلح جهاني
-
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۴
موشکهای اوسدوراخ پیمای روسی نمیتونن کاری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
ای ول به پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
عشق است روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
ازش یاد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
احسنت به مدافعان مظلوم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
احسنت به مدافعان مظلوم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
روسیه هم داره سلاح امتحان میکنه
-
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
خوب چه ربطي به ما داشت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
انشاالله که ریشه هرچه داعشی وآل سعود کنده ونابودشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
بابا دمت
ون گرم بزنید پدر پدر سوخته داعش ی ها در بیاید . ای ول ای ول داش مجید ای ول...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
درکل موشک نباید برا کشتن استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
آره فقط باید برای ترسوندن دشمن به اطرافش شلیک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
یکی از این موشکهارو کف برین بیارینش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
خب از این تپلیا هم برا نیروهای مسلح ایران بخرین خیلی خوبه ک
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
پس این رزمایش مشترک با امریکا چی بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
برای نابودی گروهی همچون داعش باید سر مار آن را پیدا کرد نه با امتحان ابر بمب هایی مثل این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
بعضي از گروه ها و كشورها زباني به غير از زور را نميفهمند.آمريكا و داعش و اسرائيل جزو همين دسته هستند. در جنگي قبلي سوريه و اسرائيل با كمك آمريكا اسرائيل توانست بر حافظ اسد برتري يابد اما با دخالت روسيه صلح برقرار شد.حالا بعد از چند دهه دوباره سوريه براي بقا محتاج روسيه است. آيا وقت آن نرسيده كه كشورهاي اسلامي مانند ايران سعي در خودكفايي و افزايش توان نظامي براي بقا در اين دنياي متلاطم داشته باشند؟اين كشورها بايد نظامي وابسته به ملت خود داشته باشند تا كسي جرات تعرض نداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
روسیه عشق منه
آخرین اخبار