اهواز؛

بازدهی نیروگاه مسجد سلیمان افزایش یافت

سرپرست شرکت سد و نيروگاه مسجدسليمان گفت: بازسازی و ترميم هسته ژنراتور واحد 8 نيروگاه مسجدسليمان موجب افزايش بازدهی آن شد.

بازدهی نیروگاه مسجد سلیمان افزایش یافتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اهواز؛ سید حمید صالحی در این خصوص بیان داشت: در این عملیات برای نخستین بار جهت شناسایی و رفع عیب از نقاط آسیب دیده هسته ژنراتور از تست(شیار مغناطیسی هستهELCID ) در نیروگاه مسجدسلیمان استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمایش توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و با همکاری کارشناسان و متخصصان این نیروگاه صورت گرفت خاطرنشان کرد: 283 نقطه آسیب دیده از 432 شیار هسته ژنراتور شناسایی و پس از فرزکاری و اسید شویی رفع عیب گردید.

صالحی اظهار داشت: این فرآیند بازسازی و ترمیم مجدد هسته ژنراتور در مدت زمان 27 روز در تعمیرات سالیانه واحد 8 انجام شد که علاوه بر افزایش پایداری و کاهش تلفات هسته ژنراتور، عمر مفید واحد را نیز به مدت حداقل 15 سال افزایش خواهد داد.

سرپرست شرکت سد و نیروگاه مسجدسلیمان بیان کرد: این اشکال مربوط به زمان راه اندازی واحد 8 نیروگاه مسجدسلیمان بوده که با اقدامات فوق برطرف شد.

شایان ذکر است سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان دارای 8 واحد 250 مگاواتی است که نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس برق کشور در ساعات پیک شبکه ایفا می کند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.