مهاباد؛

خطر سیل در کمین بیش از 60 روستای شهرستان مهاباد

دبیرستادحوادث غیرمترقبه مهاباد گفت:بیش از 60 روستای مهابادهم اکنون درمعرض خطر سیل قراردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله پورگفت: 63 روستای درمعرض خطرسیل را واقع شده دربخش های خلیفان و مرکزی از توابع این شهرستان با نسبت خطرپذیری کم تا زیاد اعلام کرد.

وی به اختصاص تجهیزات فنی،مهندسی و نقلیه ای لازم برای کمک رسانی به این روستاها اشاره کردو افزود:لایروبی مسیرآب ودیوارکشی کناره های آن دربرخی روستاها،عملیاتی است که برای کاهش خطرات ناشی ازسیل درمسیررودخانه های این روستاهاصورت گرفته است.

دبیرستادحوادث غیرمترقبه شهرستان مهابادهمچنین با بیان اینکه صدمیلیاردریال اعتباربرای ادامه کارواحداث دیوارساحلی دربرخی دیگرازروستاهای این شهرستان درخواست شده است،گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما ونزولات آسمانی،امکانات لازم برای مقابله سریع و به موقع با حوادث احتمالی طبیعی سازماندهی شده است.

هم اکنون30 گروه و هرگروه با دست کم سه زیرمجموعه عضو ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان مهابادهستندکه برای امدادونجات درهنگام بروزحوادث پیش بینی نشده آموزش دیده اند.

13 راهدارخانه و پنج پایگاه امداد جاده ای هم در جاده های شهرستان مهابادفعال شده و حدود دو تن شن و ماسه برای مواقع ضروری ذخیره شده است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.