افشای راز زندگی سیلویا شاعر آمریکایی

نمایش «سایه سبز سیلویا» روایتگر پستی‌ها و بلند‌ی‌های زندگی سیلویا، شاعر آمریکایی به روی صحنه رفت.

پرنیا قناتی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری نمایش «سایه سبز سیلویا» گفت: نمایشنامه «سایه سبز سیلویا» بر اساس زندگی سیلویا پلات شاعر زن آمریکایی، نوشته شده است. فعالیت اجتماعی در هر حوزه‌ای برای زنان دشواری‌های خودش را دارد و ما به سبب بی‌مهری‌هایی که به اشعار و هنر او شده و سختی‌هایی که در دوران زندگی‌اش کشیده، زندگی او را دستمایه نگارش نمایشنامه قرار دادیم.

وی ادامه داد: برای به تحقق پیوستن خیلی از رویاها و شکل‌گیری بسیاری از فعالیت‌های هنری، مرد‌ها به نسبت زنان مسیر آسان‌تری را طی می‌کنند. همین اتفاق در همه جای جهان به چشم می‌خورد. احساس قرابت و همذات‌پنداری باعث انتخاب این محوریت برای نمایشنامه شد.

قناتی اظهار داشت: در این نمایش زندگی سیلویا با گذری میان حال و گذشته در یک کافه در لندن و توسط همسر و زن دوم همسرش روایت می‌شود و سعی شده فضای شاعرانه خاص و همینطور بینابینی میان رئال و سورئال را به نمایش بگذاریم.

وی در پایان گفت: بسیاری از انسان‌ها و هنرمندان مثل سیلویا، دوران طلایی را در زندگی حرفه‌ای‌شان داشته‌اند که نادیده گرفته شده و بعد از مرگشان شکوفا شده‌اند. این موضوع درونمایه نهفته در متن است و دلم می‌خواهد توجه بیشتری به آثار هنرمندان شود.

گفتنی است؛ نمایش «سایه سبز سیلویا» از 5 تا 28 آبان در تماشاخانه فانوس به روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
سییلویا پلات همسر تد هیوز شاعر آمریکایی که دوران پر فراز و نشیبی داشته و زندگی اش دستخوش بحران های روحی فراوانی بوده خودکشی پلات وجه هیوز را نزد مردم خدشه دار کرد. خیلی خوب است که زندگی برخی شاعران و هنرمندان غربی بهتر شناسانده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
تمایلی ندارم رازشو بدونم
آخرین اخبار