اهواز؛

کشت پاییزه در شوشتر آغاز شد

مدير جهاد کشاورزي شوشتر از آغاز کشت پاييزه در مزارع اين شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ منوچهر رحيمي‌نژاد بیان داشت: در سال زراعي جاري به دنبال بارندگي‌هاي اخير و فراهم شدن شرايط مناسب آب و هوايي و همچنين شرايط مناسب خاک، 60 هزار هکتار از اراضي کشاورزي شهرستان شوشتر به کشت گندم اختصاص داده مي‌شود.

وی تصریح کرد: از اين ميزان اراضی کشاورزی 44 هزار هکتار به زير کشت گندم آبي و 16 هزار هکتار از اراضي به زير کشت گندم ديم خواهد رفت.

رحیمی نژاد در ادامه گفت: از اراضي کشاورزي اين شهرستان در مجموع 2 هزار و 750 هکتار به کشت جو تعلق دارد که از اين مقدار 2 هزار و 500 هکتار به صورت کشت آبي و 250 هکتار به زير کشت ديم اختصاص داده خواهد شد.

مدير جهاد کشاورزي شوشتر خاطرنشان کرد: همچنين 2 هزار و 700 هکتار از اراضي کشاورزي به کشت دانه‌هاي روغني اختصاص خواهد يافت که 2 هزار و 500 هکتار از سطح زير کشت به صورت آبي و 200 هکتار به صورت ديم کشت مي‌شود.

وی با بیان اینکه کشت پاييزه بايد به موقع و در تاريخ معين انجام شود، تأکيد کرد: کشت مطلوب گندم از 15 آبان‌ ماه آغاز شده و تا 25 آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت.

منوچهر رحیمی نژاد  همچنين از کشت مناسب دانه‌هاي روغني از ابتدا تا 25 آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول اذعان داشت: به‌ منظور جلوگيري از افت عملکرد، کشت بايد در زمان مناسب انجام شود چرا که هر گاه از زمان مناسب کشت بگذرد موجب 1 درصد افت عملکرد به ازاي هر روز خواهد شد.

مدير جهاد کشاورزي شوشتر در خاتمه اظهار کرد: تمام نهاده‌هاي کشاورزي از جمله بذر گندم و کلزا، انواع کودهاي شيميايي و ... در انبارهاي تعاوني روستايي و بخش خصوصي موجود بوده و کشاورزان مي‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزي انواع کود و بذر مورد نياز خود را براي کاشت دريافت کنند تا کشت به موقع انجام دهند و عملکرد خوبي داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
برچسب ها: خوزستان ، آغاز ، کشت ، پاییزه ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.