اهواز؛

ماسک های معمولی توان مقابله با ریزگردها را ندارند

رئيس دانشگاه علوم پزشكی دزفول گفت: ریزگردهای موجود در هوای استان خوزستان به طور مستقیم سرطان زا نیست اما برای مقابله با این پدیده تنها استفاده از ماسک کافی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دكتر یوسف پریدار، رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول در گفتگو با رادیو سلامت با اشاره به وضعیت ریز گردها در استان و شایعات مبنی بر سرطان زا بودن این ریزگرد ها گفت: این ریزگرد ها در ابعاد مختلفی در هوا منتشر می شوند كه رده خاصی از آن ها به مرور زمان می تواند سبب ناراحتی های شدید تنفسی شود؛ ولی این كه به طور مستقیم سرطان زا باشد در كتب علمی اثبات نشده است.

 این فوق تخصص گوارش در پاسخ به این پرسش كه آیا ماسك های معمولی توان مقابله با این ریزگرد ها را دارند؟ اظهاركرد: به دلیل این كه این ذرات در انذاره های میكروبی و كوچك تر در هوا منتشر می شوند، ماسك های معمولی توان مقابله با همه این ذرات را ندارند و مرطوب كردن این ماسك ها كه عمل بسیار شایعی است خود می تواند سبب تجمع مواد آلوده در سطح این ماسك ها شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول در پایان گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی و خشكسالی و خشك شدن تالاب ها، دریاچه ها و رودخانه ها ، ریزگرد ها از كشور های همسایه به كشور ما از سمت غرب و جنوب وارد می شوند كه استان خوزستان از استان هایی است كه در معرض این ریزگرد هاست.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.