با تحویل 32 هزارو 500 واحد مسکن مهر دیگرتا پایان سال 95 پرونده این طرح در آذربایجان شرقی بسته می شود .

به گزارش از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  تبریز؛مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت : از مجموع 122هزارو 402 واحد عقد قرارداد ساخت مسکن مهر 89 هزارو 889 واحد افتتاح شده و 32 هزارو 513 واحد نیز تا پایان سال آینده به مالکان تحویل خواهد شد.

توحید اخلاقی افزود : برای احداث 122 هزارو 402 واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی حدود 25 هزارو 399 میلیارد ریال تسهیلات ساخت تخصیص یافته وناظران فنی هم براجرای مسکن مهر نظارت دقیق دارند.

وی افزود : از محل یارانه‌های بخش مسکن نیز برای آماده‌سازی در شهرهای عجب‌شیر، بناب، مرند، میانه، هادیشهر، مراغه، سراب و اهر مبلغ 70 میلیاد ریال تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه حدود 4 هزار متقاضی مسکن مهر برای شهر جدید سهند در نوبت اسکان هستند افزود : درصورت فراهم شدن شرایط واحدهای مسکونی به ترتیب اولویت به متقاضیان واگذار خواهد شد .

به گفته وی هم اکنون در شهرهای زیر 25 هزار نفری آذربایجان شرقی 1 هزار و 249 واحد مسکن مهر مازاد وجود دارد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان در پاسخ به این سوال که آیا ارائه خدمات روبنایی در واحدهای مسکن مهر استان رعایت می شود یا خیر گفت : هم اکنون 7 مدرسه، 5 مسجد و 2 پاسگاه انتظامی با اختصاص اعتبار از سوی سازمان ملی زمین و مسکن و توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال اجراست که مسجد باب‌الحوائج مسکن مهر دانالوی عجب‌شیر به بهره‌برداری رسیده و بقیه پروژه‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی بیش 50 درصد در حال اجرا هستند؛ همچنین3 مدرسه توسط سازمان نوسازی مدارس و از محل یارانه‌ها احداث می شود .

وی افزود: در مجاورت مسکن مهر مرند بیمارستان 134 تختخوابی توسط وزارت راه و شهرسازی احداث گردیده و اکنون در حال خدمت رسانی به مردم است .

اخلاقی خاطرنشان کرد : اولویت وزارت راه و شهرسازی گسترش راه‌ها و شبکه‌های ارتباطی به واحدهای مسکن مهر را در اولویت قرار داده و همسو با شهرداری‌ها در شهرهای عجب‌شیر، بناب، مرند، میانه، هادیشهر، مراغه، سراب، اهر و شهر جدید سهند در حال احداث و تکمیل است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان، تامین و تجهیز زیرساخت‌ها، کمبود آورده متقاضیان و مشکلات مربوط به تعاونی‌ها را از معضلات و مشکلات کنونی مسکن مهر در استان برشمرد که برای رفع آنها و با هماهنگی شورای مسکن استان در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

وی در خصوص مشکلات مربوط به تعاونی‌ها نیز عنوان کرد :در حال حاضر کمیته ویژه‌ای در استان تشکیل و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسائل و مشکلات را رفع می کنند.

وی با بیان این که 4 هزارو 472 واحد مسکن مشکل دار در استان وجود دارد، تصریح کرد: تعیین تکلیف آن‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن است که پروژه 296 واحدی قره‌قشون پی بناب یکی از آنهاست و تعداد 12 پروژه در شهرهای زیر 25 هزار نفر هم با همکاری بنیاد مسکن تعیین تکلیف گردیده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و افزایش وام و تزریق منابع مالی به پروژه‌ها ابراز امیدواری کرد : روند تکمیل و تحویل واحدها تسریع شود .
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.