مشهد؛

شهدا، ثمره ی اخلاص پدران و مادران اند

دیدار امام جمعه ی مشهد با یادگاران شهدا، شهید تهرانی مقدم، احمدی روشن و همدانی عصر امروز در دفتر امام جمعه انجام شد.

به گزارش خبرنگار شهدا، ثمره ی اخلاص پدران و مادران اندگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مشهد، امام جمعه ی مشهد در دیدار با خانواده های شهدا گفت: حضور شما در مراسم سالروز 13 آبان به اهمیت این مراسم می افزاید.

شما بهترین یادگاری هستید که جای شهدا را کامل می کنید و در مسیر زندگیتان احیا گر نقش شهدایمان هستید. وجود شما مثل تابلویی از شهید است که باعث افتخار ماست. 

 آقای تهرانی مقدم برادر شهید، درباره ی خصوصیات شهدا گفت: این شهید دائم الوضو بود. نماز اول وقت را ترک نمی کرد. اهل بیداری و نماز شب بود و به نماز جمعه خیلی اهمیت میداد.

و زیارت عاشورا را حفظ بود و همیشه می خواند. در دستگیری از مستضعفین، دست خیر داشت.
 وی ادامه داد: در واقع این شهدا در حال حاضر زنده اند و به این نظام مقدس کمک می کنند.

اگر در حال حاضر می بینیم که امنیت و مقاومتی که در جامعه و منطقه است به برکت خون شهداست. 

 علم الهدی با اشاره به آیه ای و تفسیر مختصر آن گفت: خداوند نمی خواهد علم را نفی کند. اما به تفسیر این آیه، شهدا زنده اند و خداوند در ادامه ی آیه می گوید شما ابزار درک زنده بودن و نوع حیات آنان را ندارید؛ آنان نوع زنده بودنشان فرق می کند. زندگی آنان نقش آفرینی یک عنصر زنده است. 

 وی ادامه داد: شهیدان تهرانی مقدم، همدانی و احمدی روشن نقششان در نظام و دفاع از انقلاب چه در حوزه ی فناوری و تکنولوژی، چه در عملیات و فرماندهی، در واقع هنوز همان نقش را ایفا می کنند. آن اثری را که در زندگی می گذاشتند هنوز هم می گذارند.

خداوند عالم غیب را برای بعضی ها در حالت حضور و برای برخی در حالت ظهور قرار می دهد و برایشان حجت تمام می کند و در همان عرصه نقش آفرین می مانند.

 وی خاطرنشان کرد: ما نباید در هیچ بعدی از ابعاد انقلاب عقب بمانیم و نباید به عقب برگردیم. تمام هنر آمریکا این است که ما را به عقب برگرداند.

حتی اگر یک قدم هم به عقب برگردیم و آنان موفق شوند، به هدفشان رسیدند و تمام این جمعیت و ملت هایی که پشت سر ما راه افتادند همان جا متوقف می شوند و کل حرکت از بین می رود؛ در نهایت آنان به هدفشان می رسند.

 امام جمعه ی مشهد در ادامه تصریح کرد: این چالشی که انقلاب ما برای آمریکا به وجود آورده اگر از جلوی پایشان برداشته شود و ما به عقب برگردیم، در هر عرصه ای چه پیش رفت علمی، عرصه های استکبار ستیزی، سیاسی و حتی عرصه های عملیاتی و نمونه های مختلف، همه را متوقف کردیم و آن ها را راکد می کنیم. آمریکا هم همین را می خواهد.

 وی افزود: شهادت شهدای هسته ای تحولی ایجاد کرد که در رکاب امام زمان (عج) بود و تحولی ایجاد کرد که در این مسئله برجام عده ای هم در داخل و هم در خارج داشتند ناامید می شدند و تشییع جنازه ی شهدای قواص هم به همین صورت تاثیر گذار بود و در تمام کشور بهره برداری خوبی شد.

علم الهدی گفت: بیش از 70 درصد عاقبت برجام را شهدای هسته ای پیش بردند. در زمان انقلاب اسلامی هم در و هم پنجره به روی دشمن بسته بود؛ اما در حال حاضر پنجره باز شده است.

باید مردم را بیدار کرد. بینش مردان در دولت، اگر 180 درجه نباشد، بیش از 90 درجه فاصله با بینش سیاست های مقام معظم رهبری است و زاویه ی دید با دید آقا دارند که مردم باید این زاویه را بفهمند. شهیدان آرام اند و نگران نیستند.

چراکه آنان آینده را می بینند و آرامش دارند. بحران برای ماست که از آینده بی خبریم.

 علم الهدی در پایان درباره ی فردا سیزدهم آبان گفت: تفاوت سیزدهم آبان امسال با سال های دیگر این است که پنجره ای به سوی آمریکا باز شده و استکبار جهانی که خواه یا ناخواه برایش متبلور است که از این پنجره نفوذ کند. بنابراین باید استکبار ستیزی ما در سیزدهم آبان امسال، تا مرز بستن این پنجره پیش رود و آمریکا را برای همیشه از نفوذ به ایران از راه این پنجره، ناامید کنیم.

باید در حدی استکبارستیزی را توسعه دهیم که پیش رویم.

 وی ادامه داد: امیدواریم که مردان ما، زنان ما، جوانان و فرزندان ما با کمال قدرت و اهمیت در این مراسم شرکت کنند و مظهری از استکبارستیزی را نشان دهند. 

 لازم به ذکر است راهپیمایی فردا سیزدهم آبان در میدان بسیج و هم چنین در مسیر راهپیمایی از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر امام رضا (ع) پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.