الیزابت ترودو: موضوع آمریکایی های بازداشت شده، به برجام مربوط نمی شود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت توافق هسته ای بر موضوع هسته ای ایران متمرکز است و شامل آمریکایی های بازداشت شده در این کشور نمی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت کسانی که مقیم آمریکا محسوب می شوند، دارای گذرنامه آمریکایی نیستند و خدمات کنسولی در صورت بازداشت، از سوی کشور تابع آنان انجام می گیرد.

وی گفت: امنیت و سلامت شهروندان آمریکایی در خارج از آمریکا برای ما از بالاترین اولویت را دارد و ما در هر فرصتی، این موضوع را با مقامات ایرانی مطرح می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: برجام به صورت خاص روی موضوع اتمی تمرکز دارد و موضوع آمریکایی های بازداشت شده، موضوعی است که ما به صورت دو جانبه با ایرانی ها و دیگر کانال ها مطرح می کنیم.

ترودو درباره گزارش های منتشر شده درباره بازداشت یک آمریکایی لبنانی الاصل در ایران گفت، ما از گزارش ها اطلاع داریم که فردی که قانونا مقیم آمریکاست، در ایران بازداشت شده است.

به گفته وی کسانی که قانونی مقیم آمریکا هستند، دارای گذرنامه آمریکایی نیستند و سفرهایشان را با گذرنامه ملیت اولیه خود انجام می دهند و خدمات کنسولی را کشوری که تابعیت آن را دارند، انجام خواهند داد.

ترودو گفت من نمی توانم در خصوص موضوعی خاص نظر بدهم ولی خدمات کنسولی از سوی کشوری که فرد گذرنامه آن را داراست، ارائه می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار