شیراز؛

شناسایی مدیر سایت جعلی

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از شناسايي مدیر سایت جعلی خبر داد كه اقدام به كلاهبرداري از يك جوان دانشجو كرده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛
سرهنگ «سیدموسی حسینی» گفت: یک دانشجوی شیرازی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس «فتا» فارس اعلام کرد در فضای «سایبر» با فردی آشنا می‌شود که مدعی است با دریافت مبلغ ۲۰میلیون ریال مقاله‌های علمی دانشجویان را در یک سایت معتبر علمی جهان چاپ می‌کند. 

وی ادامه داد: این جوان پس از برقراری تماس تلفنی و ارسال ایمیل مبلغ خواسته شده را به حساب آن فرد واریز می‌کند و پس از گذشت چند روز، مقاله وی به چاپ می‌رسد اما سایتی که مقاله شاکی در آن چاپ شده است جعلی بوده است. 

رئیس پلیس «فتا» استان فارس افزود: مدیر تارنما ابتدا با تغییر جزئی در آدرس سایت اصلی، به طرز ماهرانه سایت جعلی خود را شبیه سایت اصلی طراحی کرده
 بود و با استفاده از این روش اقدام به کلاهبرداری از این جوان کرده بود. 
سرهنگ «حسینی» گفت: هنگامی که شاکی از این موضوع مطلع می‌شود با برقراری تماس تلفنی با فرد کلاهبردار موضوع را بیان می‌کند اما متهم با رد اتهام تمام پل‌های ارتباطی خود را قطع می‌کند. 

وی بیان کرد: با تشکیل پرونده ماموران پلیس «فتا» استان فارس اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم آغاز و موفق به شناسایی متهم شدند. 

رئیس پلیس «فتا» استان فارس از شهروندان درخواست کرد هنگام ورود به فضای مجازی هشیار بوده و فریب تبلیغات جذاب اینترنتی را نخورند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شناسایی ، مدیر ، سایت ، جعلی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.