نفت در هفته‌ای که سپری شد؛

شماره معکوس برای بنزین 700 تومانی/ عکس العمل زنگنه به اظهارات بدهکار میلیاردر نفتی

شماره معکوس برای بنزین 700 تومانی، واریز نشدن پول به حساب شرکت ملی نفت ایران و یک بام و دو هوای وزارت نفت، این بار کارکنان نفتی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در عرصه صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته گذشته با تحولات بسیار خوبی روبه‌رو بوده است در این بسته خبری به هم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل، از حضور شرکت اتریشی و چند شرکت دیگر در عرصه سرمایه‌گذاری صنعت نفت خبر داد و گفت هنوز زود است، باید منتظر حضور شرکت‌های خارجی در روزهای پسابرجام باشیم.


دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز از دو سند مهم راهبردی و استراتژیک و چشم‌انداز بازار جهانی گاز پرده‌برداری خواهد شد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمسیسون انرژی فردا بندهای اساسنامه شرکت ملی نفت را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.


آتش سوزی ناشی از صاعقه در چند مخزن ذخیره سازی نفت خام جزیره خارک پس از ٣ ساعت تلاش آتش نشانان به طور کامل مهار شد و در حال حاضر تمام این مخازن در مدار عملیات قرار دارند.


معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید براینکه هنوز مذاکره برای سرمایه‌گذاری مستقیم به صراحت انجام نشده، گفت: با راه‌اندازی فازهای16و15 واحدهای پتروشیمی کمبود خوراک نخواهند داشت.


قلب بنزین 700 تومانی این روزها به تپش افتاده چرا که حدود 20 روز به نفس کشیدن آن باقی مانده است و این بنزین دوباره تمدید نخواهد شد.


مشاور وزیر نفت گفت: هر کشوری که بتواند در زمینه سوآپ نفتی منافع ما را با توجه به آن استانداردها قبول نماید استقبال می‌کنیم و محدودیتی در این زمینه نداریم.


۵۰ پروژه نفت و گاز کشور برای پیدا کردن سرمایه‌گذار و نیز ادامه حیات توسعه‌ای در کنفرانس تهران به زودی معرفی می‌شوند.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) گفت: تا پایان نیمه اول سال ٩٥ مجموع تولید نفت از میدانهای غرب کارون به ٢٦٠ هزار بشکه در روز می رسد.


مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: در صورت پرداخت بدهی کامل و نیز جبران خسارت‌های وارده، شکایتمان از زنجانی را پس می‌گیریم.


براساس پیش بینی ها بعد از رفع کامل تحریم‌ ها و اجرای بسته رکود اقتصادی روزهای بهتری در انتظار اقتصاد و وضع معیشت مردم است اما آیا بر اساس انتظار برخی شهروندان معجزه ای اقتصادی در پیش است؟


زنگنه گفت: این دو میلیارد یورو شاید برای شما پول خرد باشد اما سهم هر خانواده 4 نفره ایرانی از این پول 500 هزار تومان است.


کارشناسان اقتصادی بر این باورند که پس از دوسال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرای این سیاست همچنان از سوی متولیان ومجریان اقتصادی کشور با بی مهری رو به رو است.


آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت که در سال 91 ابلاغ شد، هنوز اجرایی نشده است.


معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی از راه‎اندازی واحد آیزومر پالایشگاه اصفهان در هفته جاری خبر داد و گفت: کشورهای ژاپن و کره اعلام آمادگی کردند که در پالایشگاه‎های بندرعباس و آناهیتا حدود 2.4 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری کنند.


مجری طرح های بهینه سازی مصرف انرژی سابا گفت: بخش ساختمان های کشور اعم از ساختمان های مسکونی، تجاری و عمومی حدود 50 درصد از مصرف گاز طبیعی را به خود اختصاص داده است.


مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: تا ساعت 12:30 امروز وجهی به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز نشده است.


معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران با بیان اینکه در حال حاضر برای اجرای 55 میلیون تن پروژه در پتروشیمی نیاز به 33 میلیارد دلار سرمایه گذاری است گفت: از این سرمایه گذاری می توانیم سالانه 26 میلیارد دلار درآمد کسب کنیم.


مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر واریز بدهی از سوی میلیارد نفتی به حساب بانک مرکزی اعلام نشده است.


پروژه سوخت‌رسانی به نیروگاه سلطانیه بعد از پنج ماه به مرحله بهره‌برداری رسید که برای اجرای 16 میلیارد هزینه صرف شده است.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری دیروز 340 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به روز قبل 3 میلیون مترمکعب گاز کاهش مصرف داشتیم.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از استقبال شرکت های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت خبر داد و گفت: حضور شرکت‌های خارجی سبب کمرنگ شدن شرکت‌های داخلی نخواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار