سرمایه‌گذاری 16 میلیارد ریالی برای سوخت رسانی به نیروگاه سلطانیه زنجان

پروژه سوخت‌رسانی به نیروگاه سلطانیه بعد از پنج ماه به مرحله بهره‌برداری رسید که برای اجرای 16 میلیارد هزینه صرف شده است.

سرمایه‌گذاری 16 میلیارد ریالی برای سوخت رسانی به نیروگاه سلطانیه زنجانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز نیروگاه سلطانیه با حضور مسئولان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در منطقه شمال غرب افتتاح شد.

بر اساس این گزارش نیروگاه سلطانیه با بهر‎ه‌گیری از سوخت دوگانه (گاز طبیعی) دارای پنج دستگاه مخزن 20 میلیون لیتری است که برای ذخیره‌سازی و مصرف در نظر گرفته شده است این پروژه در طی شش ماه جاری با انجام فعالیت‌های مستمر به میزان 40 میلیون لیتر نفت و گاز از طریق پخش با میانگین روزانه 220 تانکر برای حمل 30 هزار لیتر فرآورده حمل شده است.

گفتنی است، برای احداث و اتصال مخازن نیروگاه حدود 6.300 کیلومتر خط لوله 10 اینچ از خط اصلی تهران- تبریز 14 فرآورده‌های نفتی احداث شده است که این پروژه در مدت 5 ماه احداث و به بهره‌برداری رسید.

طبق این گزارش ظرفیت روزانه از طریق خط لوله انشعابی 10 اینچ از خط 14 اصلی بالای 50 هزار بشکه در روز بوده که با برنامه‌ریزی‌های قبلی قابل اجرا است به زوری که هزینه‌های انجام شده برای این پروژه حدود 16 میلیارد ریال است. صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری جاده‌های کشور، هزینه‌‌های تعمیرات تانکرهای حامل سوخت کاهش تردد جاده‌ای، جوگیری از مرگ و میر و خسارت مالی و جانی، تأمین هر چه بهتر سوخت نیروگاه و کسب رضایت مشتری و نیز جلوگیری از آلودگی زیست محیطی آلاینده‌ها، صرفه‌جویی در زمان سوخت‌رسانی به موقع و بهینه از مهم‌ترین مزایای اجرای این پروژه است.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار