برلین: شرکت فولکس واگن باید در مورد اتهاماتش توضیح دهد

دولت آلمان با افزایش دامنه رسوایی شرکت فولکس واگن، توضیح مدیران این شرکت در خصوص اتهاماتشان را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری ان 24، همزمان با گسترش رسوایی مربوط به فریبکاری شرکت فولکس واگن درباره میزان آلایندگی، دولت آلمان فشار بر این شرکت را به منظور ارائه توضیحات به اتهامات افزایش داد.

«اشتفن زایبرت» سخنگوی دولت آلمان در این رابطه گفت: دولت اعتقاد دارد اتهام های مطرح شده جدی است و شرکت فولکس واگن وظیفه دارد با شفافیت در این باره توضیح دهد.

وی افزود: فولکس واگن قول انجام این کار را داده است. اظهارات زایبرت پس از آن مطرح شد که الکساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل آلمان روز چهارشنبه به مجلس آلمان گفت، نزدیک به 100 هزار دستگاه از خودروهای ساخت فولکس واگن با سوخت بنزین دارای نتایج دستکاری شده در آزمایش های مربوط به میزان آلایندگی هستند.

دولت آلمان با انتقادهایی عمومی در خصوص نحوه مواجهه با بحران فولکس واگن رو به رو شده است؛ بحرانی که شدیدترین مورد در تاریخ این شرکت خودروسازی است.

حزب مخالف سبزهای آلمان ادعا کرده که دولت آلمان از تقلب شرکت فولکس واگن در نتایج آزمایش های آلایندگی آگاه بوده و برای توقف آن اقدامی نکرده است.

بنا بر این ادعا دولت این کشور در پاسخ به تحقیقات مجلس در ماه جولای اذعان کرده که از تقلب های شرکت فولکس واگن آگاه بوده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار