مرکل هفته آینده عازم پکن می شود

صدر اعظم آلمان هفته آینده در چارچوب سفری رسمی از چین دیدن خواهد کرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با تلاش قدرت های اروپایی برای انعقاد توافقنامه های تجاری و سرمایه گذاری با دومین اقتصاد بزرگ جهان، آنگلا مرکل -- صدر اعظم آلمان -- هفته آینده در چارچوب سفری رسمی از چین دیدن خواهد کرد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز با شرکت در کنفرانسی خبری اعلام کرد مرکل به دعوت لی ککیانگ -- نخست وزیر چین --  روزهای 29 و 30 اکتبر به چین سفر می کند.  سفر مرکل به چین در حالی صورت می گیرد که شی جین پینگ -- رئیس جمهور چین -- در راس هیئتی بلندپایه از انگلیس دیدن کرد. فرانسوا اولاند -- رئیس جمهور فرانسه -- نیز قصد دارد ماه آینده به پکن سفر کند.  
 
اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری چین محسوب می شود. با این همه، تنش ها میان دو طرف بر سر مسائلی همچون دسترسی به بازار و ادعاهای مربوط به اقدام چین در اشباع بازار از محصولاتی مانند فولاد همچنان به قوت خود باقیست. برخی از شرکت های اروپایی نیز مانند شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان طی سالیان اخیر به علت تخلف از قوانین تجاری در چین، مشمول جریمه های سنگین قرار گرفته اند.

بسیاری از شرکت های اروپایی نیز از این موضوع شکایت دارند که پکن سطح دسترسی به بازار را در بخش هایی که شرکت های چینی در اروپا به راحتی به آن دسترسی دارند ، محدود کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار