شیخ نعیم قاسم: اختلافات کشورهای عربی، سیاسی است نه مذهبی

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد اختلافاتی که این روزها میان کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد، اختلافات سیاسی است و هیچگونه ارتباطی با مسائل مذهبی ندارد.

شیخ نعیم قاسم: اختلافات کشورهای عربی، سیاسی است نه مذهبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به استفاده غرب و بعضی سران عرب از عنوان "اختلافات مذهبی" برای فتنه انگیزی و سوء استفاده از انسانهای ساده و سرپوش گذاشتن بر ناتوانی‌های خود، تأکید کرد: "آیا آمریکا سنی و روسیه شیعه شده است؟!"

"شیخ نعیم قاسم" روز پنجشنبه در نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب میان مذاهب اسلامی در بیروت گفت: اختلافاتی که این روزها میان کشورها و یا احزاب و گروه های سیاسی در کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد، اختلافات سیاسی است و نه مذهبی و این اختلافات هیچگونه ارتباط دور و یا نزدیکی با مسائل مذهبی ندارد.

وی افزود: اختلافاتی میان کشورها و یا حتی کشورهایی با یک مذهب واحد اتفاق می افتد؛ و ما این امر را در مصر، لیبی، ترکیه، تونس و دیگر کشورها می بینیم، که این موضوع ناشی از اختلافات سیاسی است.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: این درحالی است که می بینیم بین حزب الله و گروه های فلسطینی اتفاق نظر درباره مقاومت و مقابله با اسرائیل وجود دارد، و همه این گروه‌ها با عبور از همه موانع درباره این مسأله همدل هستند و برای یک قضیه یعنی قدس و فلسطین جانفشانی کرده و بایکدیگر همکاری می کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: غرب و برخی مسؤولان عرب با سوء استفاده از عنوان "اختلاف مذهبی" برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود در صحنه عمل و ناتوانی در اثبات تفکر خود، انسانهای ساده را فریب داده و آنان را به سوی فتنه می کشانند؛ و گرنه آیا آمریکا سنی و روسیه شیعه شده است؟! یا اینکه موضع سیاسی هرکدام از این دو کشور بر اساس آن چیزی است که به آن اعتقاد دارند، و بر همان اساس ائتلافهای خود را ایجاد می کنند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اوضاع سوریه تأکید کرد: همه رویدادها در سوریه به این هدف است که کشوری که حامی مقاومت در مقابل اشغالگر صهیونیستی است و بخشی از طرح مقاومت در منطقه به شمار می‌آید، ویران شود؛ تا در این کشور دولتی ایجاد شود که اسرائیل آن را قبول دارد و با پروژه آمریکایی اسرائیلی همراه باشد.

 
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار