اوباما با طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالف است

کاخ سفید اذعان کرد راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تا زمانیکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکاست، حاصل نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، کاخ سفید اذعان کرد راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تا زمانیکه باراک اوباما رئیس جمهور امریکاست، محتمل نیست.

راب مالی، هماهنگ کننده بخش خاورمیانه کاخ سفید، در نشست خبری که روز پنج شنبه برگزار شد، درباره مسئله فلسطین گفت پیشرفت چشمگیری در این مسئله حاصل نشده است.

مالی گفت این شاید اولین بار از زمان دولت بیل کلینتون است که صحبت کردن درباره طرح تشکیل دو کشور در دولت آمریکا جایی ندارد.

روزنامه هافینگتون پست به نقل از مالی نوشت: «رئیس جمهور به این نتیجه رسیده است، مانع بزرگی برای این تغییر وجود دارد و اینکه دو طرف در حال حاضر به مذاکره برای رسیدن به نتیجه نهایی تمایلی ندارند.»

هدف از این نشست خبری، اطلاع رسانی به خبرنگاران در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشینگتن اعلام شده است. این اولین ملاقات اوباما و نتانیاهو پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در ماه مارس گذشته است. نتانیاهو در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود در صورت انتخاب مجدد مانع تشکیل کشور فلسطینی مستقل خواهد شد.




انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار