سخنگوی کاخ سفید: تصمیم اوباما درباره کی استون پس از دیدار با جان کری قطعی شد

جاش ارنست گفت: مخالفت رئیس جمهور آمریکا با خط لوله کی استون پس از دیدار امروز با جان کری قطعی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری امروز خود در کاخ سفید درباره موضوع خط لوله کی استون و مخالفت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با این طرح گفت: کاخ سفید سالها است که این طرح را بررسی کرد و ارزیابی نهایی را امروز از جان کری دریافت کرد.

وی گفت این طرح در صورت اجرا، توان آمریکا در متقاعد کردن دیگر کشورها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهد.

جاش ارنست درباره ارتباط تصمیم اوباما با اجلاس آتی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی در پاریس افزود: این تصمیم روی نظر کشورها درباره تغییرات آب و هوایی تاثیر دارد. سخنگوی کاخ سفید درباره مناقشه فلسطین گفت: آمریکا نمی تواند راه حل دو کشوری را تحمیل کند.

جاش ارنست در ادامه نشست خبری خود به پرسشی درباره زمان انتشار متن توافقنامه همکاری دو سوی اقیانوس آرام  پاسخ داد و گفت متن نهایی در حال بررسی شدن است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات باراک اوباما درباره احتمال وجود بمب در داخل هواپیمای روسی گفت: من همه جزییات را نمی دانم، اما اولویت امنیت ملی ما این است که نهایت اطلاعاتی را که داریم در اختیار مردم آمریکا قرار دهیم. اطلاعاتی که باراک اوباما براساس آن چنین حرفی زد از منابع آمریکایی بود. من نمی توانم درباره منابع و روش های کسب اطلاعات ما صحبت کنم.

جاش ارنست در پاسخ به پرسشی درباره مناقشه خاورمیانه و راه حل دو کشوری گفت: نخست وزیر نتانیاهو خودش گفت که شرایط برای کشور فلسطینی مهیا نیست. دولت آمریکا تلاش زیادی کرده است به خصوص جان کری، وزیر خارجه آمریکا، اما آمریکا نمی تواند از جانب طرف ها در مناقشه تصمیم بگیرد. 

وی افزود: آمریکا می تواند گفتگوها را تسهیل کند و بین آنها نوعی اعتماد سازی کند، اما تصمیمات دشوار را باید سران اسرائیل و فلسطین بگیرند. آمریکا نمی تواند راه حل دو کشوری را به فلسطینی ها و اسرائیلی ها تحمیل کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار