تئاتر در هفته ای که گذشت؛

از اضافه شدن یک بخش به جشنواره تئاتر فجر تا احداث تئاتر شهر در آمل

طبق موافقت دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جایزه گریم نیز به بخش جوایز مسابقه بین‌الملل و مسابقه ایران این دوره از جشنواره افزوده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق موافقت دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جایزه گریم نیز به بخش جوایز مسابقه بین‌الملل و مسابقه ایران این دوره از جشنواره افزوده شد.

خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر
 با آماده سازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر وآخرین مراحل آماده سازی اجرای نمایش «ترور» نوشته و کارگردانی حمیدرضا نعیمی پیش فروش بلیت‌های این اجرا نیز از شنبه ۱۶ آبان آغاز می شود. این نمایش که کاری از گروه تئاتر شایا است با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه از ۲۸ آبان در ساعت ۱۹ روی صحنه می رود.
 
تفاهم‌نامه ایجاد تئاتر شهر آمل به‌عنوان اولین تئاتر شهر در استان مازندران شامگاه شنبه به امضای مدیران فرهنگی و هنری شهر آمل، رئیس شورای شهر و شهردار آمل و مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد رسید.
 
حاج غریب مهدی‌پور از تعزیه خوان‌های شهر بجنورد، شامگاه ۱۴ آبان‌ماه هنگام اجرای تعزیه‌ دار فانی را وداع گفت.
 
مراسم  تقدیر از هنرمندان نمایش «دریادلان» شامگاه دوشنبه ۱۱ آبان ماه با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه هنری برگزار شد.
 
همزمان با برگزاری آیین «سوگ چامه ها» چند تن از هنرمندان به منظور اجرای آیین مقتل خوانی به یادمان ملی ایرانیان می آیند و این مراسم را در خیمه ای در برج میلاد تهران برگزار می کنند. در این خیمه در ابتدا رسول نجفیان هر شب نقل موسیقایی خواهد داشت و پس از آن هنرمندان سینما و تلویزیون به مقتل خوانی می پردازند.
 
در مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه تئاتر مجید گیاه چی، شکر خدا گودرزی، محمد بنایی، هادی عامل، محمد میرعلی اکبری، حمید صفایی و مجید کریمی به عنوان اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر انتخاب شدند.
 
مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بسیج هنرمندان عصر روز چهارشنبه ۱۳ آبان‌ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایران برگزار شد.

تازه های تئاتر
محمد رحمانیان کارگردان تئاتر در نظر دارد بخش هایی از چند نمایشنامه های شناخته شده نوشته بهرام بیضایی، حمید امجد و خودش را روی صحنه ببرد.علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، بهرام ابراهیمی، خسرو احمدی، سیما تیرانداز، هومن برق نورد، علی سلیمانی، اشکان خطیبی، بهنوش طباطبایی، علی تاجمیر از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش بازی خواهند کرد.
 
جلال تهرانی این روزها مراحل تمرین نمایش «دور دنیا در ۸۰ روز» را به همراه هنرجوان خود برای اجرای عمومی سپری می‌کند.
 
نمایش «رمی جمرات» که به کارگردانی محسن معینی این شب ها در فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود پنجشنبه هفته ای که گذشت میزبان برخی از خانواده های درگذشتگان در حادثه منا می شود.
 
زنگ افتتاح نمایش «رقص کاغذپاره ها» نوشته محمد یعقوبی و به کارگردانی سیاوش اسد  روز سه شنبه ۱۲ آبان توسط بهزاد فراهانی نواخته شد.
 
رضا گوران که پیش از این قرار بود «مده آ» را کارگردانی کند، از دهه دوم آذر ماه نمایش «شب آوازهایش را می‌خواند» نوشته یون فوسه را در ایرانشهر روی صحنه می برد

چند خط از جشنواره های تئاتر
طبق موافقت دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جایزه گریم نیز به بخش جوایز مسابقه بین‌الملل و مسابقه ایران این دوره از جشنواره افزوده شد.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی حکمی علی اصغر خسروی را به عنوان دبیر دومین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» منصوب کرد.
 
دبیر دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی خمسه طی حکمی امیرحسین شفیعی را به عنوان دبیر اجرایی این رویداد هنری منصوب کرد.
 
امیر عبدالحسینی، محمدرضا دوست محمدی و ابراهیم حسینی به عنوان داوران بخش پوستر پانزدهمین جشنواه سراسری تئاتر مقاومت انتخاب شدند.
 
سازمان هنری رسانه ای اوج طی تفاهمنامه ای با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از اجرای عمومی ۱۵ گروه نمایشی منتخب این رویداد هنری حمایت می کند.
 
بخش مسابقه نمایشنامه نویسی پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت میزبان ۱۱ نمایشنامه شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار