چند خبر از جشنواره تئاتر مقاومت

تماشاخانه «سرو» با نمایش «شام آخر»، شامگاه پنجشنبه 28 آبان ماه همزمان با آغاز اجراهای عمومی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت افتتاح خواهد شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد اطلاع رسانی این جشنواره، تماشاخانه «سرو» همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و با اجرای نمایش «شام آخر» به کارگردانی احمد سلیمانی روز پنجشنبه 28 آبان ماه، ساعت 18:30 افتتاح می شود.

لازم به ذکر است که تماشاخانه «سرو» به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت احداث شده است، این سالن نمایشی پرتابل و چهار سویه با مساحت 13*13 مترمربع و ارتفاع 6 متر مربع است. 

گفتنی است نمایش «شام آخر» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و به کارگردانی احمد سلیمانی که پیش از این در تئاتر شهر و در چند کشور اروپایی همچون آلمان،دانمارک،ژاپن و ارمنستان اجراهای موفقی داشته است، از پنجشنبه 28 آبان ماه تا 2 آذر ماه در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.

رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

نشست مطبوعاتی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شنبه 30 آبان ماه ساعت 10 صبح در مجموعه تئاتر شهر خواهد بود که از پوستر این جشنواره با حضورسید ناصر حسینی پور نویسنده رمان «پایی که جا ماند» رونمایی خواهد شد.

معرفی آثار بخش رادیویی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

از میان 60فایل صوتی ارسال شده از 24 مرکز استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت 7اثر برگزیده و در بخش رادیو تئاتر اجرا خواهند داشت که به شرح زیر است:

1.«من زنده ام» به کارگردانی رضا بهاروند و نویسندگی معصومه آباد، تنظیم برای رادیو تئاتر:ایوب آقاخانی ،از تهران
2.«دختر شینا» به کارگردانی علی مست علی و نویسندگی بهناز ضرابی زاده، تنظیم برای رادیو تئاتر: ایوب آقاخانی، از تهران
3.«سفر به گرای 270 درجه» به کارگردانی فائقه صالحیان و نویسندگی احمد دهقان، تنظیم برای رادیو تئاتر: ایوب آقاخانی، از تهران
4.«پایی که جا ماند» به کارگردانی عمار خطی و نویسندگی سید ناصر حسینی پور، تنظیم برای رادیو تئاتر: ایوب آقاخانی، از تهران
5.«بال های خیس قاصدک» به کارگردانی رضا داداشی و نویسندگی معصومه آباد(بر اساس رمان من زنده ام)، تنظیم برای رادیو تئاتر: آرزو شهنواز، از قزوین
6.«گام های ابدی» به کارگردانی رضا داداشی و نویسندگی سیدناصر حسینی پور (بر اساس رمان پایی که جا ماند)، تنظیم برای رادیو تئاتر: حمزه علی محمدی، از قزوین
7.«مرز» به کارگردانی رحمان قدمی و نویسندگی سیدناصر حسینی پور(براساس رمان پایی که جا ماند)، تنظیم برای رادیو تئاتر: مهدی قاسم زاده، از مازندران

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.