لرستان؛

کاهش آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در لرستان

مرگ و میرناشی از مصرف قرص برنج در شش ماهه نخست سال 94، در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، در لرستان یک نفر كاهش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان گفت: فسفید آلومینیوم که در ایران به نام قرص برنج معروف است برای ضدعفونی و حفاظت از دانه های غلاتی همچون برنج کاربرد دارد، این ماده سمی بسیار مهلک است به ویژه اگر از ظرفی که تازه باز شده است مصرف شود.

نظیفی افزود: دوز مرگ آور آن بین 15 صدم تا نیم گرم است که اگر فرد از طریق خوراکی یا استشمام بوی آن دچار مسمومیت گردد، طی 3 تا 4 ساعت به علت اختلالات قلبی تنفسی دچار مرگی دردناک و زجر آور خواهد شد.

وی افزود: آمار تلفات ناشی از مصرف قرص برنج در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر با 20 نفر بوده که از این تعداد 6 نفر زن و 14 نفر مرد می باشند و آمار تلفات شش ماهه سال 93 برابر با 21 نفر بوده که از این تعداد 7 نفر زن و 14 نفر مرد بوده است.

همچنین کل تلفات ناشی از قرص برنج در سال 1393 در استان برابر با 39 نفر بوده است که از این تعداد 16 نفر زن و 23 نفر مرد را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان پیشنهاد کرد با توجه به پیشرفتهای حاصله در علم از جایگزین های کم خطر و مناسبی برای دفع آفات غلات خود استفاده نمایند، و با توجه به ممنوعیت فروش این قرص در عطاری ها از سال های گذشته از دستگاههای ذیربط خواست که در خصوص جمع آوری کامل این قرص در استان اقدام كنند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کاهش ، مصرف ، قرص برنج ، لرستان ، فوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.