حاشیه‌هایی از مناظره " آمریکا، دشمنی و نفوذ"؛

دفاع "رسایی" از "زیباکلام" علائم ظهور است!/ چه کسی کفش آمریکایی‌ها را واکس زد؟/ اصلا شما پروفسور! + تصاویر

مناظره "زیباکلام" و "رسایی" در باشگاه خبرنگاران با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان مناظره‌ای با عنوان "آمریکا، دشمنی و نفوذ" امروز(شنبه) در محل باشگاه خبرنگاران جوان با حضور حمید رسایی و صادق زیباکلام برگزار شد.


** رسایی اولین طرف مناظره بود که در باشگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد، وی در بدو ورود گفت: بهتر از زیباکلام  را برای مناظره پیدا نکردید؟  که خبرنگار ما پاسخ داد: شما پیشنهاد دهید، ما انتخاب خواهیم کرد و در پاسخ رسایی گفت: اشخاص مختلفی در این زمینه می‌توانند مناظره کنند.


** گپ و گفت رسایی و زیباکلام قبل از مناظره

قبل از مناظره، رسایی و زیباکلام یک گفتگوی صمیمی با یکدیگر داشتند؛ زیباکلام در این گفتگو با عذرخواهی از اینکه کمی دیرتر از زمان مقرر به باشگاه خبرنگاران جوان رسیده، گفت: ببخشید که ما همیشه دیروقت می‌آییم و بدموقع حرف می‌زنیم (با کنایه) که رسایی پاسخ داد: رازش چیست که آقای زیباکلام  فقط با من مناظره می‌کند؟ زیباکلام در پاسخ عنوان داشت: کسی جرات نمی‌کند در برابر شما حاضر شود و من نیز تلاش مذبوحانه می‌کنم که آن را به حساب وقاحتم بگذارید. رسایی در پاسخ وی گفت: اتفاقا قبل از اینکه شما بیایید داشتم از شما دفاع می‌کردم. زیباکلام پاسخ داد: دفاع رسایی از زیباکلام علائم ظهور است!!

دفاع رسایی از زیباکلام مساوی است با ظهور امام زمان؟/نور به قبر مهدی بازرگان ببارد!!/ماجرای پاسخ زیباکلام به سوال یک دانشجو


** در ابتدای مناظره ، رسایی با اشاره به سخنان زیباکلام درباره مشی انقلاب گفت: برخلاف ادعای کذب شما، یکی از مبانی انقلاب آمریکاستیزی بود، آقای زیباکلام! شما چرا به زندان افتادید؟ که زیباکلام در پاسخ عنوان داشت: من با بابک زنجانی هم ارتباط داشتم که این صحبت خنده حضار را درپی داشت.


دفاع رسایی از زیباکلام مساوی است با ظهور امام زمان؟/نور به قبر مهدی بازرگان ببارد!!/ماجرای پاسخ زیباکلام به سوال یک دانشجو


در ادامه این مناظره زیباکلام  گفت: اگر دقت کرده باشید، آمریکاستیزترین چهره‌ها در کشور دموکراسی‌گریزترین آنها هستند که رسایی در پاسخ وی اظهار داشت: همواره دموکراسی‌گراترین اشخاص، آمریکاستیزترین آنها هستند و ادعای شما درست نیست. زیباکلام در ادامه مناظره با انتقاد از تسخیر سفارت آمریکا با کنایه گفت: آنهایی که هیز و دزد و فاسد بودند، از اشغال سفارت آمریکا پشیمان نیستند.


** نور به قبر مهدی بازرگان ببارد

زیباکلام در بخشی از اظهاراتش گفت: نور به قبر مهدی بازرگان ببارد که در دموکراسی نقش مهمی داشت و من زمانی که سرمقاله‌ای در کیهانی که آن زمان مثل اکنون نبود و بسیار روشنفکر بود نوشتم و گفتم "بعد از شاه نوبت آمریکاست".

در حین مناظره، زیباکلام کُت خود را درآورد که این اقدام با واکنش رسایی روبرو شد و وی گفت: آقای زیباکلام کُت در می‌آورید!!؟  و زیباکلام در پاسخ عنوان داشت: من از شما و تشکیلاتتان می‌ترسم و هیچ‌گاه جسارت نخواهم کرد.


در ادامه مناظره، رسایی با انتقاد از سخنان زیباکلام گفت: شما که چکمه رضاشاه را می‌بوسید و اسرائیل را قبول دارید، قطعا آمریکا هم از حضور شما در تعجب است. در ادامه مناظره  زیباکلام گفت: قبل از نفوذ بازار جنگ نرم و قبل از آن انقلاب مخملی و قبل از آن شبیخون فرهنگی و قبل از آن تهاجم فرهنگی و قبل از آن استحاله فرهنگی مد بود که این سخنان عکس‌العمل رسایی را درپی داشت و وی با طعنه گفت: قبل از آن چه چیزهایی بود؟


زیباکلام ادامه داد: شده از زیر سنگ هم که باشد، شما و دوستانتان موضوعی را برای آمریکاستیزی پیدا می کنید و اگر امروز یک نظرسنجی صورت بگیرد، جز عده‌ای تندرو، بقیه با آمریکاستیزی مخالفند و ما وقتی به آمریکا اعلان جنگ غیرمستقیم می‌کنیم انتظار نداشته باشیم که آنها نامه‌های عاشقانه و فدایت شوم برای ما بنویسند.

** زیبا کلام نفوذی ما هم نیست

در ادامه این مناظره و پس از سخنان  زیباکلام، رسایی که از سخنان او تعجب کرده بود عنوان داشت: اگر آمریکایی‌ها می توانستند اکنون تماس بگیرند می گفتند،‌ آقا ما عذرخواهی می کنیم؛ زیبا کلام نفوذی ما هم نیست و به ما هم شباهت ندارد.

دفاع رسایی از زیباکلام مساوی است با ظهور امام زمان؟/نور به قبر مهدی بازرگان ببارد!!/ماجرای پاسخ زیباکلام به سوال یک دانشجو


**وقتی ما سربازان آمریکایی‌ را در انفجارها می کُشیم چه انتظاری از آمریکا داریم

در ادامه این نشست زیباکلام گفت: وقتی ما سربازان آمریکایی‌ را در انفجارها می‌کشیم چه انتظاری از آمریکا داریم که  رسایی در پاسخ گفت: تردید ندارم که روحانی هم از سخنان شما اعلام برائت کند که اگر غیر این بود رای نمی‌آورد.

رسایی یادآور شد: لازم است که بگویم در موضوع هسته‌ای، روحانی آمریکا را کدخدا می‌دانست، ولی رهبری اجازه دادند با آمریکا مذاکره کند و لازم است که بگویم که فرانسه که مهد دموکراسی است قانون اساسی آن بسیار دیر به دیر تغییر می کند و قانون اساسی بعنوان اصول اساسی باید در مدت زمان طولانی‌تری اصلاح شود.

پس از سخنان  رسایی  یکی از حضار به نشانه اعتراض اظهار داشت: آقای  رسایی!  سخنان شما منبع‌اش کجاست ؟ که رسایی  در پاسخ گفت: این آقای زیباکلام  که اینجا نشسته این همه حرف بی‌منبع زده و شما چیزی نگفتید و با یک سرچ همه چیز مشخص خواهد شد.


** دو جین دلیل زیباکلام

در ادامه مناظره زیباکلام در پاسخ عنوان داشت: من یک دو جین دلیل می‌آورم که آمریکاستیزی به منافع کشور لطمه وارد کرده است و شما تنها یک دلیل بیاورید که آمریکاستیزی به نفع منافع ملی بوده است.

 ** اگر آمریکاستیزی نبود شما اکنون کفش آمریکایی‌ها را به جای هم حزبی‌هایت واکس می‌زدید

رسایی  در پاسخ به این سخن  زیبا کلام گفت: اگر آمریکاستیزی نبود شما اکنون کفش آمریکایی‌ها را به جای هم حزبی‌هایتان واکس می زدید که البته واکس زدن کفش هم‌حزبی‌ها شرف دارد به واکس زدن کفش آمریکایی ها.

در ادامه مناظره سوالی از زیباکلام  پرسیده شد که او با خنده گفت: من نفوذ را قبول دارم و هر سوالی دارید از آقای  رسایی بپرسید. در ادامه این نشست  رسایی  گفت: آقای  زیباکلام کمی مطالعه داشته باشید و بدانید که داعش زائده آمریکا نیست بلکه زاییده این کشور است، شما را به حضرت عباس(ع) کمی درباره صحبت‌هایتان تحقیق کنید و بدانید که اساتید دانشگاه‌های ژاپن با اینکه یک کشور هم‌پیمان آمریکا هستند مثل برخی اساتید ما خودباخته نیستند.

در ادامه این گفتگو زیباکلام  گفت: بعید می‌‎دانم آمریکایی‌ها و سعودی‌ها دشمن ایران باشند و اگر امروز یک چهارپایه وسط دانشگاه تهران بگذارید و بر روی آن بالا بروید و از آمریکا‌ستیزی صحبت کنید،‌ هیچکس به جز مشتی دانشجوی ارگانی به صحبت‌های شما اهمیت نمی‌دهد.


**  اصلا شما پروفسور!!

رسایی  در پاسخ به این اظهارات گفت: شما با حرف‌هایتان منافع ملی را لگد‌مال می‌کنید و اگر دیدگاه های خود را پیش یک بچه‌ دبستانی ببرید او به شما خواهد گفت آقای " زیباکلام"  اصلا شما پروفسور!! چرا آنها انرژی هسته‌ای داشته باشند و ما نداشته‌باشیم؟


دفاع رسایی از زیباکلام مساوی است با ظهور امام زمان؟/نور به قبر مهدی بازرگان ببارد!!/ماجرای پاسخ زیباکلام به سوال یک دانشجو


رسایی در ادامه گفت: آقای روحانی که می‌گفت به پاسپورت‌ها می خواهد اعتبار دهد اکنون بگوید که چرا سفیرش را به سازمان ملل راه ندادند که اگر شما هم سفیر ایران در سازمان ملل بودید شما را هم راه نمی دادند چون آنها یکی مثل خودشان را می خواهند.


در ادامه این نشست رسایی ادامه داد: آقای زیباکلام در انتخابات شورای شهر از انتهای لیست اول شدید اما درانتخاباتی که بنده نماینده مجلس شدم اقای انصاری  هم شرکت کرده بود و لازم است کمی در این زمینه دقت کنید.

در انتهای این مناظره درحالیکه هنوز برخی از حضار مایل بودند سوالاتشان مطرح شود پایان جلسه اعلام شد و البته گفتگوها میان حاضرین و طرفین مناظره همچنان ادامه داشت.


حاشیه‌نگاری از محمد زرچینی

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
-
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا ومرگ بر آمریکادوستان زیبا کلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
دشمنی وجنگ باکشورهایه ابرقدرت های جهان ملت رادرتنگنا قرارمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
درود بر آقای زیبا کلام.هرکی به نفع منافع ملی صحبت بکنه میشه نوکر امریکا ومفسد.آقای رسایی این استلال ها دیگه قدیمی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
اقاي رسايي
از مردم خبر داري ميدوني كنار خودمون تو ورامين چه خبره
ميدوني همسايت با سيلي صورتشو سرخ ميكنه
ميدوني چنتا بيكار داريم
ميدوني چنتا معتاد داريم. همش تقصير امريكاس??????
Germany
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
لا اقل در پوشش مناظره انصاف رو رعایت میکردید. بیانات آقای رسایی!!! بیش از سخنان آقای زیبا کلام آورده شده و با ترتیبی غرض ورزانه، آقای رسایی گوشی آیفون به دست در صحن علنی مجلس حرف از آمریکا ستیزی میکنه واقعا وقیحانه است. کاش بیانات رهبر انقلاب رو تفسیر به رای نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
دو چیز کمر مرا شکست:مومن نادان و کافر زیرک...مولا امیر المومنین(ع)...با امریکا و انرژی هسته ای مردم رو سرگرم کردید و دارید با خون و جونشون بازی میکنید و دس در جیب مردم بیت المال رو چپاول میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
سلام لطفا فایل صوتی مناظره را در سایت قرار دهید.
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
من نمیدونم چرا رسانه ها به اقای زیبا کلام تریبون میدن
مگه قحط الرجاله ولش کنید تورو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
اقای زیبا کلام خودت را برای جواب دادن به شهدا در صحنه محشر نیز اماده کن . جواب شهید مهدوی را امیدوارم بتوانی بدهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
بنظرم آقای زیبا کلام به دنبال جایزه صلح نوبل است چون این جایزه فقط به کسانی میدهند که آمریکا دوست باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
خاک بر سر ما که زیبا کلام را یک روشنفکر. میشناسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
خدابه دادمون برسه
Netherlands
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
ای امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
باسلام و خدا قوت خواهشا لینک دانلود فایل تصویری این مناظره را در سایت قرار دهید ...ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
اقای زیبا کلا شما که مشکلی ندارین از شیر مرغ تا جون ادمیزاد درخدمتتونه منم بودم این حرفارو داد میزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
احسند به زیبا کلام.واقعا زیب کلامی
آخرین اخبار