تبریز؛

کشاورزان زیر مجموعه تعاون روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان زیر مجموعه تعاون روستایی، زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین غفاری، در جمع اعضای تعاونی و کشاورزان دهستان ذوالبین شهرستان هشترود افزود: کشاورزانی که در زیر مجموعه تعاون روستایی تحت عنوان اصناف فعالیت می کنند و زمین های کشاورزی و دام های آن ها شناسنامه دار باشد، زیر پوشش این بیمه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه 70 درصد حق بیمه را کشاورزان و بقیه را دولت پرداخت خواهد کرد، یادآور شد: تمامی کشاورزانی که شناسنامه دار باشند، تحت عنوان بهره بردار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی می روند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی اظهارکرد: امسال از سوی تعاون روستایی استان بیش از 400 هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که اگر کشاورزان در زمان کاشت از بذور اصلاح شده استفاده می کردند، این رقم 40 درصد افزایش می یافت.

غفاری بذر مصرف شده امسال توسط کشاورزان استان را 70 هزارتن اعلام کرد و ادامه داد: از این رقم فقط 20 هزارتن بذر اصلاح شده است و شهرستان هشترود جزو شهرستان های برتر استان در تولید بذر اصلاح شده است.

فرماندار هشترود نیز دراین آیین خواستار تکمیل آموزش های ترویجی در بین کشاورزان دهستان ها و روستائیان برای رونق بخش کشاورزی شد.

حسن مستفید افزود: با توجه به کشاورزی بودن منطقه باید به بخش کشاورزی از جمله استمهال وام های کشاورزی و خرید ادوات کشاورزی برای کشاورزان منطقه از سوی مسئولان توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه پایاب واحد عمرانی 1 سد سهند در سال آینده به مقدار سه هزار هکتار به پایان می رسد، اظهار کرد: در صورتیکه 11 هزارهکتار از پایاب این سد به پایان برسد برای 30 هزارنفر از افراد جویای کار در بخش کشاورزی این شهرستان اشتغال ایجاد می شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.