شهرکرد؛

عطاری ها فقط مجاز به عرضه گياهان دارويی هستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد تأکید کرد: عطاری ها فقط مجاز به عرضه گياهان دارويی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛ دكتر رضا محمدی، با اشاره به عرضه برخی اقلام دارويی و مكمل های قاچاق و غير مجاز از سوی برخی عطاری ها گفت: عطاری ها فقط مجاز به عرضه گياهان دارويی به صورت فله ای هستند.

وی افزود: متأسفانه مراكز مذكور محلی جهت عرضه داروهايی مانند متادون، مكمل های قاچاق و غير مجاز، داروهای سقط جنين، محرک جنسی، لاغری و چاقی شده اند كه مشكلات جسمی نيز برای مصرف كنندگان به همراه داشته است.

محمدی با بیان اینکه محل عرضه دارو تنها داروخانه ها هستند، به مردم توصيه كرد: از تهيه هرگونه دارو از عطاری ها جداً خودداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد، از انجام بازرسی هاي منظم با همكاری تعزيرات حكومتی، اصناف عرضه لوازم آرايشي و بهداشتي، اداره کل صنعت معدن و تجارت، اماكن نيروی انتظامی و جمع آوری اقلام قاچاق و غير مجاز دارویی خبر داد و یادآور شد: متخلفين در صورت عدم توجه به تذكرات، به مراجع قضايی معرفي و برابر قانون با آنان برخورد می شود.

وي گفت: هم اكنون خطوط ارتباطي ۳۳۳۳۵۵۱۱، ۳۳۳۴۲۴۱۳ (038) و سامانه ۱۴۹۰ جهت پاسخگويي به سوالات دارويی فعال مي باشد.

محمدی، آموزش 8 هزار و ۴۰۰ نفر ساعت تكنسين های داروئی، ماماها و پرسنل شاغل در داروخانه ها را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعيت مصرف و كاهش خطرات احتمالي مصرف اشتباه داروها در استان اعلام کرد.

وي اضافه کرد: در حال حاضر مركز APR با همكاری ۱۷ نماينده در بيمارستان ها و شبكه های تابعه نسبت به بررسی عوارض ناخواسته دارو در استان فعاليت نموده و تا كنون ۶۵ مورد گزارش نیز به سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

انتهای پیام/س


برچسب ها: عطاری ، دارو ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.