شهرکرد؛

رفع مشکل بیکاری، نیازمند ورود و جذب سرمایه گذار

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رفع مشکلات بیکاری در استان، نیازمند ورود و جذب سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست کارگروه توسعه صادرات چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بخش خصوصی باید در اجرای طرح های عمرانی، واگذاری خدمات و توسعه صادرات در استان، فعال تر باشد.

وی تصریح کرد: بعد از توافق هسته ای، زمینه حضور هیأت های تجاری و بازرگانان خارجی به ایران رونق گرفته که باید با بهره گیری از فرصت پیش آمده، برخی موانع داخلی و خارجی پیش روی صادرات برداشته شود.

سلیمانی ادامه داد: اصل اساسی صادرات کالا، رقابت پذیری در بازار است که اگر این موضوع در چارچوب اصول اخلاقی و قانونی انجام شود، شکوفایی استان را به دنبال دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و متوسط در استان، باید در رده های تولیدی مشابه و با هدف تسهیل امور بازاریابی و تجارت، شرکت بازرگانی تشکیل دهند.

وی، از هزینه بالای حمل و نقل و جابجایی کالا و صادرات هم گلایه کرد و گفت: هزینه بالای حمل و نقل، تولید کنندگان استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

در این نشست، کارشناسان و فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و گمرک، موانع و مشکلات صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری را تشریح و بررسی کردند.

گفتنی است در نیمه نخست امسال 64 قلم کالا به ارزش 53 میلیون دلار از استان چهارمحال و بختیاری به 19 کشور جهان صادر شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.