مکمل‌های ويتامين دی و کاهش خطر ابتلا به بيماری‌های قلبی

در حال حاضر، یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف مکمل های ویتامین D باعث بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی می گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌در مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه ادینبورگ بریتانیا در کنفرانس سالانه غدد درون ریز بیان شده مکمل های ویتامین D خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. 

ویتامین D در بدن با قرار گرفتن در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید توليد مي شود و می توان با مصرف ريم غذايي و مکمل های ويتامین دی ميزانی از احتياج بدن به اين مکمل را تامين کرد. این ویتامین در روغن ماهی و تخم مرغ به وفور یافت می شود اما کمبود آن را به سختی با رژیم غذایی می توان جبران کرد.

در بدن، ویتامین D کمک می کند تا سطح کلسیم و فسفات در خون کنترل شود ،همچنین نقش اساسی در تشکیل استخوان و دندان ایفا می کند .پایین بودن ویتامین D در بدن موجب افزایش خطر ابتلا به آلزایمر و بیماری ام اس می گردد.

در مناطق جغرافیایی که در آن میزان تابش خورشید فراوان نیست، بسیاری از افراد به منظور افزایش سلامتی خود به استفاده از مکمل های ویتامین D روی می آورند.

محققان  این مطالعه می گویند که ویتامین D می تواند عملکرد آنزیمی به نام
11-βHSD1، که در ساخت هورمون  کورتیزول استرس نقش دارد را مسدود کند.

سطح بالایی از این هورمون استرس می تواند فشار خون را با محدود کردن شریان ها، رگ های خونی باریک و تحریک کلیه به حفظ آب افزایش می دهد.

به دلیل آنکه ویتامین D ممکن است سطح کورتیزول در بدن را کاهش دهد، محققان بیان می کنند که همین مسئله که می تواند عملکرد قلب را بهبود داده و عوامل خطر بيماری‌های قلبی عروقی را کاهش می دهد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار