تولد اندرويد مبارك

پنجم نوامبر تاریخ مهمی برای گوگل محسوب می‌شود. زیرا در این روز محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان یعنی اندروید متولد شده است.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۷ شرکت گوگل به صورت رسمی و برای نخستین بار سیستم عامل اندروید را به دستگاه‌های موبایلی معرفی کرد.

«اریک اشمیت» که در آن زمان مدیرعامل گوگل بود، با اعلام این خبر توضیح داد که اندروید در اتحادیه Open Handset به کمک بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در عرصه تلفن همراه ساخته شده است و به زودی تحولات بزرگی در این زمینه ایجاد می‌کند.
تولد اندرويد مبارك

در این اتحادیه شرکت‌هایی مانند گوگل، ال‌جی، موتورولا، سامسونگ، HTC، T-Mobile و Spront حضور داشتند و به کمک یکدیگر نخستین نسخه اندروید را تکمیل کردند.

از نخستین نسخه اندروید یعنی Astro Boy تا آخرین نسخه آن موسوم به Marshmallow، گوگل قابلیت‌های گسترده‌ای را برای این پلتفرم موبایلی در نظر گرفت و سرانجام موفق شد از این طریق حاکمیت بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی را در دست بگیرد.

تولد اندرويد مبارك

کلمه Android از روی نام شخصی به نام Andy Rubin گرفته شد که بنیانگذار شرکت Android Inc. بود. این شرکت در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و گوگل آن را در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.