قائید رحمت: روا‌‌ن‌پزشکان و روان‌شناسان باهم‌ همدلی کنند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:اعتراض برخی از روان‌پزشکان به انجام امور "روان درمانی" از سوی روان‌شناسان، موجب ناراحتی و واکنش جامعه روان‌شناسی شد.

روا‌‌ن‌پزشکان و روان‌شناسان باهم‌ همدلی کنندعباس قائید رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اخیرا برخی از روان‌پزشکان به انجام امور "روان‌درمانی" از سوی روان‌شناسان اعتراض کرده و این عمل را غیر قانونی دانستند که متاسفانه موجب ناراحتی و واکنش جامعه روان‌شناسی شد. 
 
وی با بیان این‌که روان‌درمانی، هنری است که با توجه به علم و تجربه بدست می‌آید، افزود: "روان‌درمانی" یک وظیفه تخصصی است که حداقل به بیش از 12 سال تحصیل نیز دارد و نیز تمامی کتب و منابع درسی در این زمینه از سوی روان‌شناسان تدوین شده است. 
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مشاوران و مددکاران اجتماعی می‌توانند در کنار یکدیگر به عنوان مجموعه‌ای مسئول، عهده‌دار بهداشت روان جامعه باشند لذا به منظور تحقق این امر هماهنگی و همدلی میان آنان ضروری است. 
 
قائیدرحمت در خصوص این‌که بحث سلامت روان مقوله بسیار وسیع و فراتر از موضوعات بهداشت جسمانی است،گفت: مدنظر قرار دادن مسائل جسمانی، روان‌شناختی، سلامت اجتماعی و روانی فردی امری ضروری است که با در نظر گرفتن موضوعات ذکر شده، وزارت بهداشت و درمان نیز می‌تواند جزئی از این مجموعه ( روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مشاوران و مددکاران اجتماعی) در بخش آموزش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باشد. 
 
وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره را در امر روان درمانی متولی می‌داند ،تاکید کرد: انتظار می‌رود که وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری، به این جایگاه "نظام روان‌شناسی" احترام بگذارند و سعی در جداسازی بخش‌هایی از روان‌شناسی نداشته باشند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۴
با سلام،قابل توجه دوستان روانپزشک، همانطور که اطلاع دارند اصولا روانپزشکی زیر شاخه ای از روانشناسی است که از بعد پزشکی به مسایل روان میپردازد.لذا به این زیاده خواهی بی مورد پایان دهید و سعی کنید کمکی به سلامت روان جامعه نمایید.
آخرین اخبار