انتقاد سازمان ملل از سیاست استرالیا در قبال پناهندگان

شورای حقوق بشر سازمان ملل از استرالیا در زمینه حقوق پناهندگی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه از سیاست استرالیا در زمینه حقوق پناهندگی انتقاد و این کشور را به علت ایجاد مراکز بازداشت در خارج از خاک این کشور سرزنش کرد.

سازمان ملل از استرالیا به علت زندانی کردن کودکان و بازگردان پناهجویان واجد معیارهای پناهندگی به کشورهایشان انتقاد کرد.

دولت های استرالیا یکی بعد از دیگری پس از به قدرت رسیدن به جلوگیری از رسیدن مهاجران به خاک این کشور مبادرت کرده و مهاجرانی را که در دریا رهگیری شده اند، به اردوگاه هایی خطرناک و آلوده در جزیره کریسمس در اقیانوس هند، جزیره مانوس در گینه نو و جزیره نورو در اقیانوس آرام منقل می کنند. 

هفته گذشته به دنبال مرگ یک پناهجو، شورش هایی در یکی از مراکز بازداشت در جزیره کریسمس روی داد.

جان رد، رئیس هیئت استرالیایی در نشست ژنو درباره حقوق بشر، از این سیاست دفاع و اعلام کرد که او به دولت خود اجازه خواهد کرد برنامه های کمک و پذیرش پناهجویان، از جمله 12 هزار پناهجوی سوری و عراقی را که اخیرا برای پذیرش آنها اعلام آمادگی کرده است، محقق سازد. 
"استیو مک کلین،" یکی از نمایندگان وزارت مهاجرت و حفاظت مرزهای استرالیا تصریح کرد 2044 مهاجر از جمله 113 کودک در حال حاضر در این مراکز در بازداشت هستند. بازداشت این تعداد کودک در این مراکز بعد از بالاترین میزان بازداشت افراد زیر سن قانونی در اواسط سال 2013، عنوان می شود. وی افزود درخواست های پناهندگی 30 هزار پناهجو پذیرفته شده است.

"آندرو گولدزینوفسکی،" مسئول ترافیک انسانی در وزارت امور خارجه استرالیا اطمینان داد: ما هیچ متقاضی پناهندگی را که معیارهای پناهندگی ما را واجد بوده باشد، هرگز به کشوری که وی در آن در خطر باشد، باز نگردانده ایم.

استرالیا که عملکرد آن هر چهار سال به چهار سال مانند سایر اعضای سازمان ملل مورد بررسی قرار می گیرد، با وجود این، از جانب کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار