در اظهاراتی توهین‌آمیز؛

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پناهجویان سوری را "سگ هار" خواند

بن کارسون در یکی از سخنرانی‌هایش، ضمن توهین به پناهجویان سوری، حضور آنها در خاک آمریکا را ریسکی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بن کارسون، نامزد حزب جمهوری خواه  آمریکا، در یکی از سخنرانی‌های تبلیغاتی خود پناهجویان سوری را با لقبی زشت خطاب قرار داده و حضور آنها در خاک آمریکا را ریسکی بزرگ دانسته است.

کارسون در این سخنرانی مدعی شد آنهایی که جنگ و خشونت در سوریه را تجربه کرده‌اند مانند یک «سگ هار» هستند و حضور آنها در آمریکا امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

کارسن در سخنرانی که در شهر موبیل ایالت آلاباما انجام داد، گفت: «اگر سگ هاری در اطراف خانه شما پرسه بزند، بدون شک شما نظر خوبی راجع به آن سگ نخواهید داشت.»

کارسون در این سخنرانی با انتقاد از طرح باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای پذیرش سالانه ده هزار پناهجو سوری، گفت: «باید ساز و کاری اتخاذ شود که براساس آن بتوانیم تشخیص دهیم که سگ هار کدام است.»

کارسون در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «این افراد چه کسانی هستند که می‌خواهند به آمریکا بیایند و به ما آسیب برسانند و ما را از بین ببرند؟ اگر نتوانیم نظارت دقیقی داشته باشیم، پذیرش این افراد احمقانه است.»

کارسون از کنگره خواست تا بودجه طرح اوباما برای انتقال پناهجویان سوری به آمریکا را قطع کند.

درپی وقوع حملات مرگبار پاریس، نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری و فرمانداران جمهوری خواه ایالات آمریکا با طرح دولت این کشور برای پذیرش پناهجویان سوری به شدت مخالفت کردند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار