سازهایی برای ناسازگاری زندگی

گاهی ساز زندگی برای عده‌ای از افراد به گونه دیگری رقم می‌خورد که ممکن است نگرانی‌هایی را برای آنان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه مسائل و مشکلات روزمره، استرس‌هایی را برای افراد به وجود می‌آورد که گاهی از مواقع منجر به ایجاد افسردگی و در انزوا رفتن و گوشه‌گیری در آنان می‌شود و ‌راهکار آن گوش دادن به ‌نجواهای طنین انداز موسیقی است که بر زندگی افراد سایه افکنده.


گاهی از مواقع کودک زندگی در جهت خلاف میل انسان‌ها رقم می‌خورد که با تلاش و کوشش و اراده می‌توان موافق میل آنها صورت پذیرد.


خسته از زندگی روزمره، نداشتن روحی آرام بی قرار از صحنه روزگار منجر به بوجود آمدن پدیده‌ای به نام استرس شده که به هم ریختگی را در افراد به وجود می‌آورد.

اما درا ین خصوص حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: موسیقی‌هایی که هارمونی دارد و نظم و احساسات روانی مثبت را به وجود می‌آورد و سمفونی مناسبی دارد منجر به آرامش می‌شود و از نظر روانی استرس‌ها را دور می‌سازد.


وی ادامه داد: موسیقی‌هایی که هارمونی به هم ریخته دارد و به صورت ناهمگون نواخته می‌شود باعث بروز نگرانی شده که از این نوع موسیقی به عنوان موسیقی سفید یاد می‌شود و حالت روانی به هم ریخته و پریشانی را در افراد به وجود می‌آورد.


ابراهیمی مقدم با بیان این که گوش فرا دادن به موسیقی از دوران پیش از تولد بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: گوش فرا دادن به موسیقی همراه با صدای مطبوع در دوران پیش از تولد باعث آرامش آنان می‌شود و باعث می‌شود تا حس خوبی را تجربه کنند و باعث می‌شود تا کودکان حس خوب زندگی را تجربه کنند.


وی در پایان گفت: کسانی که تمایل به گوش دادن موسیقی‌های سنتی و آرامش بخش هستند تمایل به آرامش دارند و موسیقی‌های ملایم آرامش آنان را به همراه دارد./ م ه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار