این است کلید آرامش

یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی قبل از ازدواج، در نظر گرفتن معیارهایی برای انتخاب همسر است. بیشترین مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود می‌آید، این است که دختر و پسر همسر مناسب خود را انتخاب نکرده‌اند و پس از چند سال زندگی متوجه می‌شوند این دو مناسب یکدیگر نبوده‌اند.

نفیسه محمدرضا روانشناس در گفت وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: هر یک از طرفین ابتدا باید شناخت کاملی از خود داشته باشند، زیرا دختر یا پسری که از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی داشته باشد دچار سردرگمی در انتخاب نخواهند شد.

وی در پایان گفت: معیارهای گزینش در آموزه‌های اسلامی دینداری و خلق پسندیده است که شامل صداقت، عطوفت، مهربانی، وقار، صبر، گذشت و سپاسگزاری است. همچنین داشتن اصالت خانوادگی از ویژگی‌ها مهم در انتخاب است و مساله‌ی حیاتی که باید به آن اشاره شود.  ازدواج غیر از ایجاد نظم در زندگی، وسیله‌ای برای حفظ اعتقادات دوری از گناهان است به این ترتیب با کسب آرامش و ایجاد و امنیت روانی، احساس مسئولیت بیشتر راه برای سعادتمندی فرد فراهم می‌شود.

گفتنی است، باید طرف مقابل را با شرایط موجود بپذیریم چرا که کسانی که به امید تغییر طرف مقابل ازدواج می‌کنند به نتیجه نمی‌رسند. انگیزه در ازدواج باید درست و منطقی باشد انسان در همه‌ی مراحل از حیات خویش به محبت دیگران نیازمند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار