اردبیل؛

افتتاح بزرگترین واحد خدماتی گردشگری شمالغرب کشور در اردبیل

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین واحد خدماتی گردشگری شمالغرب کشور در اردبیل افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ منصور حقیقت پور با تشریح اقدامات انجام شده در رابطه با توسعه اقتصادی و صنعتی در اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار داشت: از سرمایه‌گذار شرکت تیراژه دعوت کردم که در اردبیل یک مجتمع بزرگ خدماتی گردشگری به صورت سرپوشیده در مرکز استان احداث کند که این پروژه با همکاری شهرداری اردبیل در زمینی به مساحت 110 متر مربع احداث می‌شود که در حال حاضر بیش از 100 هزار مترمکعب گودبرداری شده و این سرمایه‌گذار با جدیت عملیات این پروژه را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: بعد از پیگیری‌های مختلف توانستیم مجوز فعالیت صنعت هسته‌ای در اردبیل را اخذ کنیم که این کار در قالب بهره‌مندی از پرتو گاما به انجام می‌رسد که توافق نهایی هفته آینده امضا شده و این واحد در اردبیل مستقر می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این صنعت هسته‌ای قابلیت دارد که در پرتودهی به سیب‌زمینی و محصولات کشاورزی موثر باشد چرا که مدت نگهداری سیب‌زمینی‌ را به شش ماه افزایش می‌دهد و می‌تواند در صنعت پزشکی نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

حقیقت پور تصریح کرد: این یک طرح و پروژه بسیار مهم برای استان اردبیل تلقی می‌شود که 60 نفر نیروی متخصص در این زمینه در این واحد مشغول به کار می‌شوند و دروازه‌ای برای ورود استان اردبیل به صنعت هسته‌ای است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.