تصویب طرح برچسب‌زنی محصولات شهرک‌نشینان صهیونیست در اتحادیه اروپا

گفتگوهای مقامات ارشد اتحادیه اروپا، درخصوص طرح برچسب‌زنی محصولات تولید‌شده در شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین، برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌یو آبزرور، کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه)، طرح برچسب‌زنی محصولات تولید‌شده در شهرک‌های رژیم صهیونیستی، را تصویب کرد.

ابتدا قرار بود نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست عادی چهار‌شنبه در بروکسل این موضوع را تصویب کنند و خبر آن را در روزنامه رسمی «گزت» در همان روز و یا پنج‌شنبه منتشر کنند؛ اما این نمایندگان در ساعات پایانی سه‌شنبه با تشکیل جلسه تصمیم گرفتند موضوع را به تعویق بیندازند.

بسیاری از سیاستمداران اتحادیه اروپا این موضوع را با دیدار اوباما و نتانیاهو در اوایل هفته جاری بی‌ارتباط نمی‌دانند. این درحالی است که یک منبع خبری روز چهارشنبه در این خصوص به "ای‌یو آبزرور" گفت: موضوع برچسب‌زنی محصولات اسرائیل دنبال خواهد شد.

تل آویو پس از تصویب این طرح،  نماینده اتحادیه اروپا را فراخواند و مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کرد. در بیانیه وزارت‌ امور خارجه رژیم صهیونیستی آمده است: «متأسفیم که اتحادیه اروپا برای دلایل سیاسی چنین تصمیم بی‌سابقه و تبعیض‌آمیزی اتخاذ کرده است... آن هم در این زمان که اسرائیل در حال مقابله با موجی از تروریسم است.»

وزارت‌ خارجه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه کالاهای تولید شده در اراضی اشغالی تنها بخش کوچکی از تجارت با اروپاست متذکر شد تصویب این طرح، پیامدهایی منفی بر روابط رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا، خواهد داشت. این وزارت‌خانه تصمیم همچنین مدعی شد تصویب این طرح، فرایند سیاسی میان این رژیم و فلسطین را بهبود نمی‌بخشد.

رژیم صهیونیستی سال 2003 (1382)، توافق‌نامه‌ای برای فروش محصولات تولید‌شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع‌ در خارج از مرزهای 1967، با اتحادیه اروپا امضا کرد. در این قرارداد توافق شد مبداء محصولات بر روی آنها مشخص شود تا محصولات تولید شده در شهرک‌ها از تخفیف‌های تعرفه‌ای حاصل از توافق تجاری اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی برخوردار نشوند. اما این موضوع تا سال 2012 (1391) اعلام نشد و پس از اعلام عمومی، خشم شدید رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. نتانیاهو و وزیران کابینه وی با نوشتن نامه‌ای به اتحادیه اروپا این اقدام را تبعیض نژادی خواندند و آن را با برچسب‌زنی نازی‌ها بر کالاها در آستانه جنگ‌جهانی دوم مقایسه کردند. آنها همچنین تهدید کردند اگر این طرح ادامه یابد دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهند زد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار