در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لتونی؛

خطر تروریسم کل جهان را تهدید می‌کند/ قدردانی از تلاش‌های ایران در مبارزه با قاچاق موادمخدر و تروریسم

در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لتونی با رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس لتونی از اقدامات و تلاش‌های ایران در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و کمک به تامین صلح و ثبات در منطقه قدردانی شد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی حسینی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لتونی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در کشور لتونی با "مارتین شیتس" رئیس گروه دوستی پارلمانی لتونی و ایران و دیگر اعضای این گروه در مجلس نمایندگان لتونی دیدار و گفت و گو کرد.

نقوی حسینی در ابتدای این دیدار با اشاره به سیر تاریخی مناسبات دو کشور از زمان استقلال لتونی در سال 1918 میلادی و به رسمیت شناخته شدن آن از سوی ایران اظهار داشت: لتونی بعنوان یکی از کشورهای حوزه بالتیک و عضوی از اتحادیه اروپا از اهمیت فراوانی برای ایران برخوردار است و توسعه مناسبات همه جانبه در پرتو دیپلماسی پارلمانی به نفع مردم دو کشور است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لتونی افزود: شناخت توانمندی‌های دو کشور و استفاده از آنها در افزایش سطح مبادلات و همکاری‌های ایران و لتونی موثر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: توافق ایران و 1+5 و عمل به تعهدات و مفاد توافقنامه برجام توسط اروپا و آمریکا راه را برای توسعه همکاری‌های ایران و کشورهای اروپایی هموار می کند و در این بین ایران و لتونی می بایست از فرصت ایجاد شده برای گسترش مناسبات فیمابین بهره‌برداری کنند.

جبار کوچکی نژاد عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و لتونی نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت های علمی ایران در عرصه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم هوا و فضا و دانش صلح آمیز هسته‌ای گفت: ایران و لتونی می توانند در زمینه‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی از جمله استاد و دانشجو، تبادل تجربیات آموزشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

محمدمهدی برومندی عضو دیگر گروه دوستی پارلمانی ایران و لتونی نیز در همین راستا با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در عرصه‌های مختلف گفت: توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی موجب تقویت و استحکام مناسبات دوستانه فیمابین ایران و لتونی می‌شود.

"مارتین شیتس" رئیس گروه دوستی پارلمانی لتونی و ایران در این دیدار گفت: توسعه مناسبات و ارتباطات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دولت و پارلمان لتونی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: سطح فعلی روابط دو کشور به هیچ وجه متناسب با توانمندی‌های ایران و لتونی نیست و افزایش رفت و آمد مسئولان مختلف سیاسی، پارلمانی و اقتصادی دو کشور به شناخت و درک متقابل از امکانات و توانایی های یکدیگر در عرصه های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی می‌انجامد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی لتونی و ایران با تبریک توافق صورت گرفته میان ایران و 1+5 گفت: با برطرف شدن موانع موجود، راه برای گسترش ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف و در سطوح دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی هموارتر می‌شود.

همچنین در این دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی لتونی و ایران نیز به بیان نقطه نظرات و ارائه راهکارهای مناسب برای کمک به گسترش هر چه بیشتر سطح مناسبات فیمابین دو کشور پرداختند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار