قزوین؛

احیاء بافت های تاریخی نیازمند مشارکت جدی مردم است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اجرای طرح بازآفرینی محلات و احیا بافت های تاریخی و قدیمی نیازمند شناخت مشکلات محلات توسط ساکنان و مشارکت جدی آنها در طرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حامد مانی فر در جلسه بازآفرینی محلات شهری که در اداره راه و شهرسازی قزوین برگزارشد، افزود : همواره احساس نیاز انسانها را به تحرک و فعالیت واداشته تا ابتکاری به کار گیرند و تغییری در شرایط زندگی خود ایجاد کنند.

مانی فر بیان کرد: اگر بخواهیم محلات را توانمند کنیم باید به نیازها پاسخ دهیم و در این مسیر شناخت مشکلات توسط مردم محله ضروری است تا مشارکت آنها را نیز جلب کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: باید بستر لازم را برای شناخت مشکلات محلات توسط مردم ساکن در آن فراهم کنیم که این کار به آموزش های تخصصی نیاز دارد.

وی گفت: پرداخت عوارض توسط مردم و توافق با شهرداری نوعی مشارکت در کار است که امروز محقق شده و مانیز برای اجرای طرح بازآفرینی محلات می توانیم از این تجربه استفاده کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین  هم در این جلسه گفت: با احیاء بافت‌های تاریخی و قدیمی می‌توان ضمن حفظ هویت فرهنگی به رونق اقتصادی و کسب‌وکار هم کمک کرد

 منوچهر حبیبی افزود: این جلسه که برای توجیه شروع کار ستادهای بازآفرینی در استان‌ها برگزارشده فرصتی است تا بتوانیم حرکتی نوین در احیاء و بازسازی بافت‌های قدیمی و ناکارآمد آغاز کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: احیاء بافت‌های قدیمی و تاریخی ضمن تقویت رونق کسب‌وکار به رونق اقتصادی و گردشگری نیز کمک می‌کند و چهره شهر را تغییر می‌دهد.

حبیبی تصریح کرد: با احیاء بافت‌های تاریخی به‌نوعی فرهنگ و تاریخ ارزشمند خود را زنده می‌کنیم تا هویت خود را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: با یک اقدام کم‌هزینه می‌توان تأثیر زیادی ایجاد کرد و در قزوین بستر این کار به‌خوبی فراهم است و با وجود جاذبه‌های تاریخی می‌تواند مورداستفاده در این طرح قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: در بافت‌های قدیمی معمولاً افراد کم‌درآمد زندگی می‌کنند و گاهی زیرساخت‌های شهری هم کافی نیست و هویت تاریخی مورد بی‌توجهی قرارگرفته که باید باتدبیر و دادن تشویق‌های مالی و اقتصادی مردم را برای نوسازی و احیاء این مناطق ترغیب کنیم تا کار سرعت گیرد.

حبیبی گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی توجه جدی به بافت‌های تاریخی و قدیمی است که متأسفانه در دهه‌های گذشته به فراموشی سپرده‌شده و مورد غفلت قرارگرفته بود که باید در اجرای طرح انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا این بافت از وضعیت ناکارآمدی به پویایی برسد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: بافت ، تاریخی ، مشارکت ، قزوین ، احیاء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.