قزوین؛

فارمهای نیمچه گوشتی شهرستان آبیک جوجه ریزی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در فارمهای نیمچه گوشتی این شهرستان ریخته شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛بیژن لطفی افزود: میزان وزن زنده استحصال شده جوجه ریزی در فارمهای نیمچه گوشتی دو هزار و ۵۰۰ تن برآورد می شود.

وی اضافه کرد: میزان جوجه ریزی با قیمت جوجه یک روزه و قیمت مرغ زنده ارتباط مستقیم دارد و با توجه به پائین بودن قیمت جوجه یک روزه، با افزایش قیمت مرغ زنده، میزان جوجه ریزی فارمهای گوشتی نیز بیشتر می شود و در نتیجه عرضه مرغ زنده در بازار افزایش یافته و باعث کاهش قیمت گوشت سفید می شود.

لطفی یادآورشد: در این راستا در دوره بعد فارمها از جوجه ریزی خودداری کرده و این بار سبب افزایش قیمت می شود که با ادامه این روند، این صنعت همیشه با بی ثباتی قیمت ها و میزان جوجه ریزی در فارمها مواجه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به طرح ساماندهی جوجه یک روزه بیان کرد: این طرح باعث متعادل شدن قیمت جوجه یک روزه در طول سال، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، قابل دسترس شدن جوجه یک روزه برای کلیه پرورش دهندگان می شود.

لطفی یادآورشد: رسیدن به استانداردهای کیفی،برقراری ارتباط بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ساماندهی و ارتقای کیفی سیستم حمل و نقل در راستای کاهش ضایعات و عرضه جوجه یک روزه استاندارد و ایجاد بیمه کامل اجباری برای جوجه یک روزه تا پایان دوره پرورش از دیگر مزایای این طرح است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



برچسب ها: نیمچه ، گوشت ، جوجه ، آبیک ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.