قزوین؛

شعب اخذ رأی انتخابات قزوین افزایش می‌یابد

استاندار قزوین گفت: در مقایسه با دوره‌های گذشته می‌توان گفت برخی شهرها توسعه یافته و کانون‌های جمعیتی شکل گرفته و سعی ما بر این است تا با توسعه شعب اخذ رأی خدمات بهتری به مردم استان قزوین ارائه دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مرتضی روزبه با اشاره به لزوم رعایت اخلاق و توجه به حریم افراد که معمولا در این ایام کم‌رنگ می‌شود، خاطرنشان کرد: این مهم باید در بین عموم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد تا مواضع و رفتارهای تهمت‌زا و شک‌برانگیز در فضای انتخابات به وجود نیاید.

استاندار قزوین با بیان اینکه در فضای سیاسی انتخابات نباید به حاشیه‌ها توجه کرد، ادامه داد: در این فضا اگر در جایی مشکل و تنش کوچکی رخ دهد، می‌تواند آن را به جریانی بزرگ تبدیل کرده و برای کشور و استان قزوین آسیب‌زا باشد، چراکه در آموزه‌های دینی و اعتقادی ما بر اجتناب از تهمت تأکید فراوانی شده است.

روزبه با بیان اینکه مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید از ورود به مجالسی که جنبه تبلیغات سیاسی و انتخاباتی دارد اجتناب کنند، یادآور شد: این افراد باید تلاش کنند تا با شرکت نکردن در این مجالس، اعتماد مردم، گروه‌ها، نامزدها و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات خدشه‌دار نشود.

وی تصریح کرد: بعضی اوقات در بین تبلیغات جریان‌ها و نامزدها هزینه‌های افراطی رخ می‌دهد و در ذهن جامعه و مردم این شائبه ایجاد می‌شود که دوره چهار ساله نمایندگی مجلس مگر چقدر حقوق و مزایا دارد که برخی افراد حاضر هستند برای رسیدن به آن هزینه‌های فراوانی را متقبل شوند.

استاندار قزوین با بیان اینکه در حال حاضر در پشتوانه مالی و اقتصادی نامزدهای انتخابات، حساسیتی ایجاد شده، ادامه داد: فرمانداران و بخشداران باید در چارچوب قانون نسبت به این موضوع مهم نظارت‌های ویژ‌ه‌ای را داشته باشند.

روزبه تصریح کرد: اعضای هیئت‌های اجرایی باید از میان افراد متدین، قانون‌مدار، گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی انتخاب شده و تفاهم و رعایت چارچوب‌های قانونی در انتخاب اعضا نیز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی نباید در تأیید یا تخریب هیچ یک از نامزدها موضع‌گیری سیاسی و انتخاباتی داشته باشند، اضافه کرد: آنان باید رسالتشان امانت‌داری و اجرای مفاد قانون باشد.

استاندار قزوین با اشاره به تدبیر مدیریتی وزارت کشور در دوره جدید انتخابات، بیان کرد: در این انتخابات باید مجریان از تمام فرمانداران و بخشداران بدنه وزارت کشور انتخاب شوند تا براساس تجربه و سابقه‌کاری آنان این انتخابات موفق برگزار شود.

روزبه یادآور شد: با وجود فضای تبلیغاتی و پرشوری که در برگزاری انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی استان شکل گرفت، میزان مشارکت واجدان شرایط در روز اخذ رأی، پایین بوده است.

استاندار قزوین با اشاره به پایین بودن میزان مشارکت در روز اخذ رأی انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی این استان، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از دلایل عمده آن، آماده نبودن سیستم اخذ رأی در روز انتخابات بوده است که موجب شده تا برخی با ندادن رأی، محل شعبه را ترک کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات نظام مهندسی تجریه خوبی برای برگزاری انتخابات امسال است، افزود: مجریان برگزاری انتخابات باید دقت لازم را در ساماندهی صندوق‌ها و شعب اخذ رأی داشته باشند که این مهم آسان‌تر در دسترس شهروندان استان قزوین قرار گیرد.

روزبه با بیان خبر افزایش شعب اخذ رأی در استان قزوین، تصریح کرد: در مقایسه با دوره‌های گذشته می‌توان گفت برخی شهرها توسعه یافته و کانون‌های جمعیتی شکل گرفته و سعی ما بر این است تا با توسعه شعب اخذ رأی خدمات بهتری به مردم استان قزوین ارائه دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: شعب ، اخذ ، رای ، افزایش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.