هنوز قیمت برق در کشور واقعی نشده/صنعت برق از نبود سرمایه در رنج است

رییس هیئت مدیره سندیکای برق کشور خواستار واقعی شدن قیمت برق و استفاده از منابع مالی ارزان قیمت در این صنعت شد و گفت: چرا کشوری که دارای چهارمین ذخایر گازی است هنوز نیروگاههای این کشور از کمبود این سوخت در رنج هستند.

علیرضا کلاهی رییس هیئت مدیره سندیکای برق کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صنعت برق کشور با رکود مواجه است اظهار داشت: با وجود منابع سرشار و دارایی‌ها و نیروی  انسانی ، ایران در مقایسه  با سایر کشورها نیازمند پیشرفت  و توسعه است. بنابراین در دوران پساتحریم بخش خصوصی و برق کشور با آزاد شدن منابع در خارج از کشور پیشرفت قابل توجهی را در این صنعت تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تلفات برق در کشور کاهش یافته است گفت: این کاهش عمدتا از طریق جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز بوده است.

کلاهی با تاکید براینکه قیمت برق در کشور غیرواقعی است تصریح کرد: تا زمانی که قیمت برق در کشور به صورت واقعی اجرایی نشود نه انگیزه لازم برای مصرف‌کننده فراهم می‌شود و نه منابع لازم برای وزارت نیرو تامین می‌شود.

وی خواستار قیمت‌گذاری منطقی مواد اولیه و استفاده از منابع مالی ارزان قیمت شد و گفت: شرکت‌ها برای رسیدن به اهدافشان باید از مراحل متعددی مثل شرکت کردن در مناقصات، دادن ضمانت نامه، تولید کالا و بازرسی آن عبور کنند که یک دوره طولانی محسوب می‌شود، اما با حمایت‌های سایر دستگاه‌ها می‌توان این دوره را کوتاه تر کرد.

رییس هیئت مدیره سندیکای برق کشور افزود: شدت مصرف برق در کشور دو برابر استاندارد جهانی است بایستی برنامه ریزی اصولی در جهت اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور صورت گیرد.

وی با انتقاد از اینکه چرا کشوری که دارای چهارمین ذخایر گازی است هنوز نیروگاههای این کشور از کمبود این سوخت در رنج است اظهار است: عامل اصلی این موضوع به عدم سرمایه‌گذاری در این بخش و سوءمدیریت دولت قبل برمی‌گردد بنابراین مسولان باید به اموضوع توجه اساسی داشته باشند چرا که این صنعت با اندکی توجه و حمایت می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، برق ، اعتبار ، تحریم ، تولید ، تلفات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۴
مگه درآمد ها واقعی شده؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار