فیس بوک از افزایش در خواست جاسوسی دولت ها در حساب کاربران خبر داد و در این میان کشورهای غربی بیشترین تلاش برای جاسوسی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیس بوک از درخواست جاسوسی برخی از دولت ها در نیمه اول سال 2015 خبر داد، این درخواست ها از حدود دوسال پیش  شروع شد.

گزارش دوساله اخیر فیس بوک نشان از در خواست های جاسوسی بسیاری از دولت ها را دارد، ولی فیس بوک ادعا می کند که هرگز هیچ گونه اطلاعات خاصی در اختیار دولت و آژانس های جاسوسی قرار نداده است.

تقاضای دولت ها برای جاسوسی حساب کاربران

در خواست جاسوسی از سوی دولت ها در نیمه اول سال 2015، 18 درصد افزایش یافت و از 35051 اکانت درخواست به 41214 اکانت درخواست رسید.

تمام شبکه های مجازی از فیس بوک و یاهو و ماکروسافت گرفته تا آلفابت از سال گذشته مدام گزارش هایی از درخواست جاسوسی دولت ها از حساب های کاربری کاربران را گزارش می دهند.

در میان تمام دولت ها، ایالت متحده آمریکا بیشترین درخواست جاسوسی را به خود اختصاص داده است که تعداد آن در نیمه اول سال 2015 به 26579 در خواست از میان تمام درخواست ها رسیده است.

به گزارش فیس بوک، بعد از آمریکا بیشترین درخواست جاسوسی مربوط به کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس بوده است. و به در خواست دولت آلمان بیشتر مباحث مربوط به هولاکاست از صفحات فیس بوک این کشور برداشته شده است.


تقاضای دولت ها برای جاسوسی حساب کاربران
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: میل آنلاین
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار