در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»؛

اوباما: راهبرد آمریکا مهار کردن داعش بوده است

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد راهبرد آمریکا مهار کردن پیشروی داعش بوده است اما تا نتوانیم مشکل سیاسی سوریه را حل کنیم، اوضاع همچنان مشکل زا خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «ای بی سی» گفت: داعش درحال قدرت گرفتن نیست و آمریکا به هدف خود برای «مهار کردن تحرک» این گروه در عراق و سوریه دست یافته است.

این مصاحبه که جمعه منتشر شد، پنجشنبه چند ساعت پس از آغاز حمله نیروهای کُرد (تحت حمایت هوایی و مشاوران نظامی آمریکایی در زمین) که هدف از آن بیرون راندن داعش از سنجار در شمال عراق است،‌ انجام شده است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره حملات هوایی که از یک سال پیش علیه داعش آغاز شده است، گفت :«من فکر نمی کنم داعش درحال نیرو گرفتن باشد.»

وی اعلام کرد: «این گروه در عراق قدرت نمی گیرد. در سوریه نیز آنها می روند و می آیند اما پیشرفت میدانی سامانمند داعش وجود ندارد.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود: « از آغاز،‌ هدف نخست ما مهار کردن پیشروی داعش که بخش های گسترده ای از سرزمین ها را در این دو کشور در اشغال خود دارد، بوده است.»

داعش افزود: «ما به این هدف دست یافته ایم.»

اوباما در عین حال خاطر نشان کرد: «آنچه ما هنوز به آن دست نیافته ایم،‌ نابودی کامل سران ساختارهای کنترل و فرماندهی آنهاست.»

رئیس جمهور آمریکا در پایان ادعا کرد: «راهبرد آمریکا مهار کردن پیشروی داعش بوده است اما تا زمانی که ما نتوانیم مشکل اوضاع سیاسی در سوریه را حل وفصل کنیم، اوضاع همچنان مشکل زا خواهد بود.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۴
سگ زرد برادر شغال است
آخرین اخبار