اوباما: مراکز فرماندهی و کنترل داعش هنوز از کار نیفتاده است

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا هنوز نتوانسته است مراکز فرماندهی و کنترل داعش را از کار بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز این کشور اذعان کرد: آمریکا هنوز نتوانسته است مراکز فرماندهی و کنترل داعش را از کار بیندازد.

اوباما درباره اظهارت خبرنگار مبنی بر اینکه داعش در حال تقویت شدن است، گفت: به باور من، این گروه در حال قدرتمند تر شدن نیست.

واقعیت این است که از زمان شروع، هدف ما مهار کردن داعش بود و این کار را نیز کرده ایم.

آنها دیگر نتوانسته اند به فتوحات خود در عراق ادامه بدهند و در سوریه نیز این گروه دیگر شاهد حضور سیستماتیک و قدرتمنایی این گروه نیستید.

اوباما در ادامه گفت: با این حال، کاری که تا کنون نتوانسته ایم انجام بدهیم این است که ساختار فرماندهی و کنترل این گروه را از بین ببریم.

ما پیشرفتهایی در کاستن از گسیل ستیزه جویان خارجی به دست آورده ایم و بخشی از هدف ما به دست آوردن شرکای سنی موثرتر در عراق است تا به جای ورود به اقدامات دفاعی صرف، وارد اقدامات تهاجمی شود.

رئیس جمهور آمریکا گفت: کاری که ما توانسته ایم انجام دهیم این است که راهبردی را شکل دهیم که در مرحله نخست و مهم، فرصتی را که در دست داعش بود از میان بردارد ولی تا زمانی که مسایل سیاسی در سوریه حل و فصل نشوند و تا زمانی که اسد دیگر خار چشم سنی های سوریه شود و منطقه دیگر جایی برای جنگ نیابتی بین شیعیان و سنی ها باشد، مشکلات ما همچنان ادامه خواهد داشت. البته من در خصوص تبدیل شدن منطقه به جایی بی نقض تفاوت قایل هستم و می دانم که چنین اتفاقی به این زودی روی نمی دهد.

وی ادامه داد: با اطمینان از اینکه گستره عملیاتی داعش رو به افول می گذارد و دیگر تهدیدی مانند گذشته به شمار نمی آید، نه برای ما بلکه برای کشورهای همسایه مانند اردن و عربستان سعودی و به این شکل می توان بحران انسانی که میلیون ها نفر از این کشور دارند فرار می کنند، کاهش داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار